راه های بهبود خدمات به مشتریان از طریق سامانه پیامک

سرویس بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین روش‌ها برای دست‌یافتن به حجم انبوه مخاطبان است. با وابستگی روزافزون کنونی به ارتباطات موبایلی، تنها یک کلیک کوچک حجم گسترده ای از مخاطبان را برای شما به ارمغان می‌آورد. سرعت بازاریابی پیامکی به علاوه قابلیت آن در دریافت گزارش دقیق از پیامک‌های رسیده و  نرسیده به دست مخاطبان، به شما فرصتی برای افزایش سریع مخاطبانتان می‌دهد. در اینجا پنج راهکار اساسی برای بهبود سرویس پیامک ارائه می‌کنیم.

1- خدماتِ رایگان ارائه دهید

اگر در پی دریافت بهترین بازخورد از مشتریان‌تان هستید، “نظر دادن” نباید برای آنها هزینه‌ای داشته باشد. هیچکس دوست ندارد بی‌دلیل هزینه پرداخت کند. “رایگان‌بودن” باعث می‌شود مشتریان، سوالات شما را پاسخ دهند و نظراتشان درباره محصولات شما را به راحتی بیان کنند. توسط سرویس پیامکی، می‌توانید با حداقل هزینه با حداکثر مشتریان خود در ارتباط باشید.

برای مثال می‌توانید از آن‌ها بخواهید که با فرستادن یک پیامک رایگان به کالا، محصول یا خدمات شما نمره دهند. مطمئن باشید دریافت چنین آماری از مشتریان در طولانی مدت، سنگ بنای سیاست تجاری شما را تشکیل خواهد داد.

2- یک روش سریع به مخاطبانتان پیشنهاد بدهید که به شما پاسخ بدهند

مشتریان همیشه تمایل دارند رضایت و عدم رضایت از محصولات شما را بیان کنند. اما بیشتز آنها وقت خود را برای یک تماس تلفنی یا ایمیلی که صرفاً به این هدف باشد، تلف نمی‌کنند. سرویس پیامکی کار را هم برای شما و هم آنها، بسیار راحت می‌کند؛ با بیشترین سرعت و کمترین زحمت. یک لینک نظرسنجی در پیامک خود قرار دهید و اجازه دهید نتیجه خودش را به شما نشان دهد.

بازاریابی پیامکی

3- برای پاسخ دادن آماده باشید.

اگر به مشتریان‌تان از طریق پیامک، خدمات ارائه می‌کنید یا آنها از طریق پیامک از شما خرید می‌کنند، پرسنل شما باید تمام 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته پاسخگوی مشتریان شما باشند. اگر نمی‌توانید همیشه پاسخگو باشید، به آنها اطلاع بدهید که چه زمان‌هایی پاسخگو هستید و در این مورد صادق باشید. در‌غیر‌اینصورت تعداد زیادی از مشتریان را از دست می دهید، فقط به این دلیل که به موقع پاسخشان را ندادید.

بازاریابی پیامکی - پاسخ دادن

4- حتماً به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه کنید.

ارتباط شما با مشتری هیچ وقت پس از خرید آنها تمام نمی‌شود. آنها باید بارها از شما خرید کنند. برای داشتنِ مشتریان دائم، بهتر است همیشه از طریق حمایت‌های پس از فروش با آنها در ارتباط باشید.

اگر مشتریان شما محصولی را آنلاین سفارش داده‌اند، به آنها آگاهی کامل درباره زمان و شرایط دریافت محصول بدهید. می‌توانید یک راهنمای سریع در اختیار آنها قرار بدهید. برای آنها امکانی ایجاد کنید که اگر سوالی دارند بتوانند از طریق سامانه پیامک از شما بپرسند.

5- پیشنهادات ویژه را با پیامک اطلاع رسانی کنید.

مشتریان دوست ندارند فرصت های استثنایی را از دست بدهند. نکته کلیدی این است که پیشنهادهای پیامکی خود را منطقی ارائه دهید. لیست خود را تقسیم بندی کنید و پیشنهاداتی را تنظیم کنید که با اهداف شما سازگار باشند. پیامک‌های خود را در روزها و ساعاتی ارسال کنید که می دانید در آن ساعت بیشترین تمایل برای خرید وجود دارد.