روش های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

 در این مقاله ابتدا مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی را برای شما توضیح می‌دهم و بعد از آن، در مورد پیامک تبلیغاتی انبوه حرف می‌زنیم.

بازاریابی پیامکی چه مزایایی برای من دارد؟

به جرات می‌توانم بگویم که استفاده از پیامک می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد، مخصوصاً برای کسب‌و‌کارهایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کنند. اما چطور؟ بازاریابی پیامکی دقیقا چه مزایای دارد که این همه مهم است؟

بین شما و مشتری هیچ واسطه‌ای وجود ندارد!

زمانی که شما پیامک تبلیغاتی برای مشتری خودتان ارسال می‌کنید، به‌صورت کاملاً مستقیم و شخصی با او در ارتباط هستید. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما به تلفن همراهِ مشتری، که دیگر می‌توان گفت شخصی‌ترین وسیله هر نفر است، دسترسی دارید. اگر برای مثال از تلویزیون یا روش‌های دیگری برای تبلیغات استفاده کنید، ممکن است دیده نشوید چون به هر حال همه آدم‌ها همیشه پای تلویزیون نیستند! اما زمانی که به موبایل افراد پیام می‌دهید، قطعاً خیلی راحت‌تر و البته کم‌هزینه‎‌تر نظر مشتری را جلب می‌کنید!

شما تقریباً به همه دسترسی دارید!

واقعاً نیازی به گفتن ندارد که دیگر امروز کسی نیست که (حداقل!) یک تلفن همراه در جیبش نباشد! ممکن است همه این افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی نداشته باشند اما قطعاً همه آن‌ها پیامک دریافت می‌کنند! این یعنی یک خبر خوب برای شما! چرا؟ چون تقریباً هر کسی که تلفن همراه دارد می‌تواند مشتری بالقوه شما باشد!

پیامک شخصی ارسال کنید!

پیامک بی‌واسطهیکی از امکانات فوق‌العاده موثر و مفیدی که پیامک به شما می‌دهد این است که شما می‌توانید پیام‌تان را با اسم شرکت خودتان بفرستید. از نظر روانشناسی، این کار تاثیر بسیار زیادی دارد چراکه مخاطب شما، احساس صمیمیت بیشتری کرده و علاقه‌مند می‌شود. درضمن، تحقیقات نشان داده است که تقریبا تمام پیام‌هایی که با این روش ارسال می‌شوند خوانده می‌شوند.

مطمئن باشید که پیام شما به مخاطبتان خواهد رسید!

یکی از مزایای بسیار خوبی که سرویس پیامک دارد این است که زمانی که شما پیامک را برای مخاطب خودتان ارسال می‌کنید، ممکن است او در دسترس نباشد یا اصلا تلفن همراهش خاموش باشد. اما مطمئن باشید به محض اینکه این کاربر به محدوده شبکه بازگردد، پیامک شما حتما برای او ارسال می‌شود! یعنی اینکه تک تک پیام‌هایی که شما ارسال می‌کنید حتما به دست مخاطبتان می‌رسد!

مخاطبین وفادار خودتان را از دست ندهید!

یکی دیگر از مزایای سرویس پیامکی این است که به شما نشان می‌دهد چه کاربرانی از طریق پیامک، با شما ارتباط برقرار کرده‌اند. حالا این کار می‌تواند چه سودی برای شما داشته باشد؟ سودش در این است که خیلی راحت فهرست مخاطبینی را که از قبل با شما در ارتباط بوده‌اند، جزء مخاطبان‌تان ذخیره می‌کنید. احتمال اینکه این دسته از افراد از طریق پیامک، از شما خریدی انجام بدهند بیشتر است چراکه از قبل با برند آشنا هستند و اعتماد بیشتری به شما دارند.

مشتریانِ هدفمند به شما دسترسی دارند!

بازاریابی هدفمندفرض کنید که با کلی هزینه و اتلاف وقت، بنر بسیار بزرگی طراحی کرده و آن را در یک منطقه خیلی شلوغ نصب کرده‌اید! یا اصلا یک تبلیغ خیلی خوب در یک کانال پخش کرده‌اید! خب حالا مشکل چیست؟ مشکل این است که این تبلیغ شما اصلا هدفمند نیست. یعنی چه؟ یعنی اینکه تبلیغ شما را همه می‌بینند اما به درد همه نمی‌خورد! یا حتی ممکن است تبلیغاتی در مورد یک محصول در یک کانال پخش کرده باشید و افرادی که مخاطب شما هستند، در این کانال عضو نباشند!  اما حالا اگر همین کار را با پیامک انجام بدهید (که هم هزینه و هم زمان کمتری لازم دارد)، در حقیقت مخاطبین خودتان را بصورت هدفمند انتخاب کرده‌اید و احتمال این که نتیجه مثبتی بگیرید، خیلی زیاد است. البته بحث هدفمندی را در بخش بعدی کاملاً توضیح می‌دهم.

پیامک تبلیغاتی انبوه چیست؟

بدون شک همه شما با نحوه کارکرد پیامک آشنا هستید: یک متن کوتاه و جذاب آماده می‌کنید و آن را برای مخاطب‌تان ارسال می‌کنید. حالا فرض کنید همین پیامک را می‌خواهید به بیش از یک مخاطب بفرستید تا از طریق آن، تبلیغات انجام بدهید یا محصولات و خدمات خودتان را معرفی کنید. این همان پیامک تبلیغاتیِ انبوه است که از طریق پنل پیامکی به مخاطبان زیادی ارسال می‌شود.

چرا پیامک تبلیغاتی انبوه؟

همان‌طور که در بخش قبل هم خدمتتان عرض کردم، استفاده از پیامک تبلیغاتی انبوه قطعاً برای شما و کسب‌و‌کارتان مفید خواهد بود. حالا علاوه بر موارد گفته شده، پیامک تبلیغاتی انبوه مزایای دیگری هم دارد. قبل از اینکه شروع به مطالعه این موارد کنید، لازم است بگویم که این چهار مورد دقیقاً در مورد هدفمندی تبلیغات هستند: یعنی اینکه با این راهکارها، شما می‌توانید کاملاً به صورت هدفمند مشتری جذب کنید؛ مثلا از نظر پیش‌شماره (فقط به شماره‌های خاصی پیام می‌دهید)، یا از نظر جغرافیایی (فقط به یک محدوده خاصی پیام می‌دهید) و کلی امکانات دیگر که در ادامه برایتان می‌گویم. حالا دیگر برویم سر اصل مطلب:

دفترچه تلفن پنل پیامکیاز دفتر تلفن استفاده کنید!

بعضی از فعالیت‌ها و خدمات نیازمند اطلاعاتی بیش از شماره موبایل مشتری‌ها هستند. مثلا افتتاح حساب بانکی نیازمند ارائه مشخصات فردی از جمله تاریخ تولد است. در صدور بیمه‌نامه تاریخ انقضای آن مهم است. با داشتن این اطلاعات و ثبت آنها در دفتر تلفن سامانه پیامک می‌توان از گزینه های متنوع و هوشمندی در ارسال پیامک استفاده کرد؛ مثل پیامک تبریک تولد ، یادآوری پرداخت اقساط ، اخطار اتمام مدت بیمه‌نامه و …

به پیش‌شماره‌های خاص پیامک بفرستید!

 در این روش شما با دانستن اینکه یک پیش‌شماره مربوط به کدام شهر است، می‌توانید به تمام یا تعداد خاصی از شماره‌ها، ارسال پیامک انبوه داشته باشید؛ مثلاً پیش شماره ۰۹۱۲۴۹۱ مربوط به مشترکین ورامین است. می توان به تمام یا تعدادی از شماره‌های بازه ۰۹۱۲۴۹۱۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۴۹۱۹۹۹۹ پیامک انبوه ارسال کرد. استفاده از این روش، نظم و گروه‌بندی خاصی را به کمپین تبلیغاتی شما می‌دهد.

شهر یا استان خاصی را مورد هدف قرار بدهید!

 یکی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد سامانه پیام کوتاه، بانک شماره موبایل شهرهای مختلف است. شما با استفاده رایگان از این بانک می توانید به مشترکین استان یا شهر مورد نظرتان ارسال انبوه پیامک داشته باشید. از این امکانات می توان در تبلیغات شهری، اعلام سوانح طبیعی، تبلیغات انتخاباتی و … استفاده کرد.

به یک صنف خاص پیامک بفرستید!

ممکن است شما سرویس یا محصولی را داشته باشید که فقط به درد صنف خاصی از مردم بخورد: مثلا  اساتید دانشگاه، پزشکان، دبیران، فعالان ساختمانی، سهامداران، طلا‌فروشان، مدیران شرکت‌های خصوصی و صنعتی، وکلا، مولفین و … .

بانک اصناف سامانه پیام کوتاه، این امکان را برای مشترکین فراهم می‌کند تا به هر یک از اصناف گفته شده، پیامک انبوه ارسال کنند.