اشتباهاتی که نباید در بازاریابی پیامکی انجام داد

در این مقاله میخواهیم لیست اشتباهاتی را که احتمال شکست یک برنامۀ تبلیغاتی را بالا می‌برند نام ببریم . از این اشتباهات دوری کنید تا از پیامک‌های خود نتیجه بگیرید.

1- نبود فراخوان در پیامک

معمولا چندان توجهی به این مساله نمی‌شود که البته یک اشتباه بسیار بزرگ است. پیام شما باید دستورالعمل مشخصی در مورد حرکت بعدی مخاطب داشته باشد. از مشتری بخواهید که کاری انجام دهد. مثلا با یک شماره تماس بگیرد یا برای وصول کوپن تخفیف خود پیامک را به شما نشان دهد. این فراخوان باعث حرکت داشتن پیامک شما شده و سود رسانی مشتریان را افزایش می‌دهد. پیامکی که بتواند توجه مشتری را جلب کرده و توسط او خوانده شود اما از او درخواستی نداشته باشد، در حقیقت یک فرصت از دست رفته است.

2- پیامک‌های بیش از حد

جاری کردن سیلی از پیامک به تلفن همراه مشتریان یک راه مطمئن برای ایجاد مزاحمت است و موجب می‌شود که مشتری حتی به پیشنهادات پر منفعت شما هم پشت کند. به صورت مستمر به مشتری خود ارسال داشته باشید، اما از حد خارج نشوید – در غیر این صورت، نتیجۀ تنها این است که مشتریان دیگر به دریافت پیامک‌های شما علاقه نخواهند داشت. همچنین اگر قرار است که مشترک بگیرید (که پیشنهاد ما نیز همین است) به آنها دقیقا بگوئید که چند پیامک در ماه خواهید فرستاد و به حرف خود پایبند باشید.

3- اجازه نگرفتن از مشتری

اگر می‌خواهید که مخاطب به دقت پیامک‌های شما را دنبال کند و پیشنهادات شما را مد نظر بگیرد، لازم است که از او برای ارسال پیامک اجازه بگیرید. به این ترتیب، همواره مطمئن خواهید بود که تمام دریافت‌کنندگان پیامک به پیشنهادات شما علاقه‌مند هستند و هزینۀ انجام شده برای تبلیغات سوخت نخواهد شد.

4- نداشتن لیست شماره

ترجیحا برای شروع کار مشترکانی برای بازاریابی پیامکی خود جذب کرده و به این ترتیب یک لیست شماره جمع‌آوری کنید. در ارسال تصادفی نمی‌توان مطمئن باشید که مخاطبان به پیامک شما علاقه‌مند هستند و احتمالا بازدهی تبلیغ پائین خواهد بود. اما کسانی که به شما اجازۀ ارسال پیامک را داده باشند، مشترکان بالقوۀ شما هستند.. آنها به تجارت شما علاقه دارند و می‌توانند تبدیل به مشتریان وفادارتان شوند . پس بهتر است از همین حالا شروع به ایجاد یک لیست شمارۀ شخصی بکنید.

5- نداشتن صمیمیت

پیامک یک روش ارتباط صمیمانه است – این را به خاطر داشته باشید! احتمالا شما اجازۀ مشترکان خود را گرفته‌اید که به شمارۀ شخصی آنها ارسال انجام دهید. پس پیشنهادهای کسل‌کننده، عاری از خلاقیت و صمیمیت برای آنها نفرستید. مشتریان خود را بشناسید و با هدف به آنها ارسال داشته باشید. با یک عنوان ساده مثل “مشتری عزیز” آنها را خطاب نکنید. هیچکس دوست ندارد که ناشناخته باشد. نام مشتریان را در پیامک خود ذکر کنید و به آنها نشان دهید که برایتان اهمیت دارند.