چرا باید از تبلیغات مکان محور استفاده کنم؟

اگر برایتان سوال است که چرا باید برای پیشرفت کسب‌وکار‌تان از تبلیغات مکان محور استفاده کنید، ما دلایل استفاده از این نوع تبلیغ را برایتان در ادامه لیست کردیم تا راحت‌تر به جواب سوالتان برسید:

دلیل اول: قابلیت شخصی‌سازی

تجربه نشان داده است که پیام‌های شخصی‌سازی شده به مراتب مشتری‌های بیشتری را نسبت به پیام‌های یکسان و گروهی برای ما می‌خرد. البته در اینجا منظور ما فقط این نیست که برای هر کدام از مشتری‌هایتان جداگانه تبلیغ کنید؛ بلکه دسته‌ای از مخاطبانتان را با یک نیاز واحد و مشخص در نظر بگیرید و پیام تبلیغاتی‌تان را به گوش آن‌ها برسانید.

به طور نمونه یک سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما را در نظر بگیرید؛ تبلیغاتی که این سامانه در محل فرودگاه در قالب بنر و … انجام می‌دهد، شخصی‌سازی شده است. چون احتمال بسیار بالایی وجود دارد که پیام این تبلیغ با دغدغه مخاطب همخوانی داشته باشد و تیر تبلیغ‌کننده به هدف بخورد.

در واقع با شخصی‌سازی پیام‌ها و تبلیغات بر اساس لوکیشن، احتمال بیشتری وجود دارد تا ارتباط درست و تاثیرگذاری بین تبلیغ ارسالی شما و نیاز مخاطب وجود داشته باشد.

حتی می‌توانید فرهنگ‌ و زبان‌های مختلف را به پیام تبلیغاتی خودتان اضافه کنید و با لهجه مشتری‌هایتان برایشان پیام ارسال کنید! استفاده درست از گویش و لهجه مناطق خاص در محتوای تبلیغ می‌تواند با ایجاد یک حس خوب، مخاطب را به شما و برندتان نزدیک‌تر کند.

دلیل دوم: استفاده از فرصت‌ها

آرزوی هر برند و کسب‌وکاری است که درست در لحظه‌ای که مشتری به مشکلی برخورد می‌کند، از راه برسد و به عنوان راه‌حل محصولش را معرفی کند.استفاده از فرصت ها

مشتری‌های بالقوه همان فرصت‌های طلایی هستند که در نقطه به نقطه کشور عزیزمان ایران نفس می‌کشند! در جایی از نقشه که به دلیل حضور تعداد زیادی از مشتری‌های شما سیاه شده؛ بیلبورد بزنید، با پیامک تبلیغ کنید و یا به وسیله تبلیغات موبایلی حضور فعالی داشته باشید.

خلاصه اینکه بیکار ننشینید؛ چراکه با استفاده از تبلیغاتی که بر اساس لوکیشن هدف‌گذاری شده؛ می‌توانید این دسته از مشتری‌های دست‌ به جیب و آماده خرید را مثل آهن‌ربا جذب کنید.

دلیل سوم: قابلیت هدف‌گذاری

مردم معمولاً پیام‌های تبلیغاتی را بلاک می‌کنند یا به سادگی نادیده‌شان می‌گیرند؛ چون آن‌ها را غیر مرتبط و به‌درد‌نخور می‌دانند.

اگر شما بر اساس لوکیشن و نیاز احتمالی مشتری، برند و محصولتان را تبلیغ کنید امکان خیلی کمی وجود دارد تا به عنوان مزاحم بلاک شوید.

با تکیه بر تبلیغات هدفمند می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع تبلیغی، با چه لحن و مضمونی، توجه مخاطب شما را جلب می‌کند. حالا می‌خواهد در حال قدم زدن در خیابان ولیعصر باشد یا با دوستانش برای تفریح به کوه رفته باشد.

دلیل چهارم: به صرفه بودن

به احتمال زیاد با خواندن تیتر بالا انگشت اشاره‌تان را در چشم ما فرو می‌کنید و می‌گویید: «از کی تا حالا تبلیغات بیلبوردی به صرفه شده؟»

اولاً قرار نیست که ما حتما بیلبورد بزنیم! ثانیاً قرار نیست که ما حتماً در نقطه طلایی فلان بزرگراه پر رفت و آمد بیلبورد بزنیم! اما اگر زمانی لازم باشد، قطعاً این کار را می‌کنیم! چرا؟ چون قرار است از یک دریای پر از ماهی بهره‌برداری کنیم پس چه اشکالی دارد که در صورت نیاز برای این کار هزینه کنیم و یک تور بزرگ بخریم؟؟

تبلیغات مبتنی بر مکان با پیدا کردن مرتبط‌ترین آدم‌ها با محصول ما، بازدهی بالایی دارد و اگر درست و اصولی اجرا شود، مطمئناً چند برابر هزینه اولیه را به ما برمی‌گرداند.