۷ کارایی پیامک برای کسب و کارهای کوچک

در حال حاضر بازاریابی پیامکی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و تجارت‌های کوچک‌ نیز در حال پی بردن به تاثیر بالای آن هستند. ایدۀ بازاریابی با اجازه خود مشتری یک روش فوق‌العاده برای رشد یک تجارت است. در این روش خود مشتری داوطلبانه به برنامۀ بازاریابی شما پیوسته و تبلیغات شما را دریافت می‌کند. با در نظر گرفتن این توجه بیشتر به بازاریابی پیامکی، در اینجا یک لیست کوتاه از روش‌های بکارگیری پیامک توسط مشتریان خود را برای شما می‌آوریم.

1- کوپن پیامکی

از طریق پیامک پیشنهادات و تخفیفات ویژۀ خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. 97% پیامک‌ها ظرف 5 دقیقه خوانده می‌شوند.

2- دعوت‌ به رویداد

می‌خواهید مشتریان خود را به یک رویداد ویژه دعوت کنید؟ یک پیامک انبوه به تمام آنها فرستاده و صمیمانه از آنها دعوت به شرکت کنید “ما می‌خواهیم که در کنار شما وقت خود را بگذرانیم.”

3- یادآوری رویداد

می‌خواهید یک مراسم داشته باشید؟ به زودی رویدادی در پیش دارید و می‌خواهید مطمئن باشید که همه در آن شرکت می‌کنند؟ یک پیامک به تمام مشترکان خود بفرستید! یک پاداش برای شرکت در این رویداد در نظر بگیرید. پیامک در اطلاع‌رسانی بهتر از هر روش بازاریابی دیگر عمل می‌کند.

4- یادآوری قرار ملاقات

آیا در تجارت شما نیاز به ملاقات‌های مکرر وجود دارد؟ شما می‌توانید سامانۀ ارسال پیامک را به طریقی تنظیم کنید که در زمان تعیین شده یک پیامک به طرفین شما فرستاده و این قرار ملاقات‌ را به آنها یادآوری کند.

5- برگزاری مسابقه

آیا در تجارت خود به برگزاری مسابقه نیز می‌پردازید؟ پیامک یک راه فوق‌العاده برای اینکار است. برای مثال می‌توانید از چنین متنی استفاده کنید: “شانس برد غذای رایگان برای دو نفر – ارسال کلمۀ غذا به ….”. به این ترتیب علاوه بر درگیر کردن مشتریان می‌توانید یک لیست از شمارۀ آنان نیز جمع‌آوری کنید.

6- تبلیغ محصولات جدید

آیا محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده‌اید؟ با فرستادن یک پیامک این موضوع را به مشتریان خود اطلاع دهید و به تبلیغ این محصولات بپردازید.

7- اطلاع‌رسانی کنید

آیا می‌خواهید اطلاعاتی را در اختیار عموم مردم قرار دهید؟ شما می‌توانید با استفاده از امکان “پاسخ خودکار” اینکار را انجام دهید. به این ترتیب، هنگامی که مشترک به شما پیامک دهد، سامانه به طور خودکار اطلاعاتی را برای او ارسال می‌کند. برای مثال می‌توانید چنین پیامکی را برای مشترکان خود ارسال کنید: “اخبار روز ایران و جهان – ارسال کلمۀ اخبار به….”.