بهترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل

تصور کنید که پس از مدتها موفق شده اید تغییرات عمده ای در محل و روش کسب و کار خود ایجاد کنید و حالا پیامک را هم به عنوان یکی از روشهای موثر ارتباط با مشتریان، انتخاب کرده اید. اما این تازه اول راه است؛ چطور باید اقدام به جمع آوری شماره موبایل مشتریان بالقوه و بالفعل خود کنید تا بتوانید با پیامک با آنها در ارتباط باشید؟ قطعا شما هم موافق هستید که درخواست مستقیم از آنها برای دادن شماره شخصی شان، خیلی حالت خوبی ندارد و بطور ناخودآگاه فرد را به گارد دفاعی می برد؛ چون شما دارید مستقیما و بدون ارتباط نزدیک با آنان، وارد بخشی از حریم شخصی شان می شوید و این خیلی مطلوب افراد نیست.

 

https://daftareshoma.com/wp-content/uploads/2016/12/04-1024x681.jpgتماس تلفنی

اگر روش قبل را اجرا کرده اید و مشتری شماره تماس ثابت خود را به شما اعلام کرده و یا از هر طریق قانونی و با اجازه مشتری به شماره خط ثابت وی دسترسی پیدا کرده اید، می توانید با آن شماره تماس گرفته و بطور کاملا مودبانه و با بیانی حرفه ای، ضمن بیان دلایل درخواست شماره همراه مشتری و مزایایی که دریافت پیامهای شما برای وی خواهد داشت، از وی خواهش کنید که شماره همراه خود را در صورت تمایل اعلام کند. اگر بخش اول تماس خود را بطور صحیح انجام داده باشید، به احتمال قوی، مشتری شماره خود را با کمال میل در اختیار شما قرار خواهد داد.

وای فای رایگان

اگر ارائه وای فای رایگان در محل کار خود را به عنوان یکی از روشهای جلب رضایت مشتریان بکار گرفته اید، میتوانید ترتیبی دهید که مشتری کد مشخصی که شما در محل اعلام کرده اید را به سامانه پیامکی شما ارسال و رمز اتصال به وای فای رایگان را دریافت کند. به این صورت، شما بطور غیرمستقیم به شماره همراه مشتریانی که از وای فای رایگان شما استفاده کرده و زمان حضور آنها در محل کار خود، دست پیدا خواهید کرد.

دعوت در سایت

https://www.lifewire.com/thmb/Nzn83dazV2qWvCmiHPXgbvlRuW4=/768x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/GettyImages-538807532-59c441cb9abed500113df68c.jpg

اگر برای کسب و کار خود وب سایتی طراحی و راه اندازی کرده اید، بهتر است همواره بخشی از آن را به ارائه اطلاعات بروز از کالا و خدمات خود اختصاص دهید. اما روش هوشمندانه تر این است که درانتهای مطلب، خواننده را ترغیب کنید تا با ارسال کدی خاص به شماره سامانه پیامکی شما و یا وارد کردن شماره خود در قسمتی معیت از وب سایت، در جریان آخرین اطلاعات بروز شده کسب و کار شما قرار گرفته و یا زودتر از بقیه، پیامهای مهم شما را دریافت کند. این روش، در صورتی که بازدیدکننده شما میزان حداقلی از علاقه به خدمات و کالای شما پیدا کرده باشد، انگیزه مناسبی برای وی جهت تداوم ارتباط با شما را نیز فراهم خواهد کرد.

ارائه محصول رایگان

همواره بخشی از کمپین تبلیغاتی شما می تواند ترغیب مخاطبان به دریافت خدمات و محصولات رایگان در قبال ارسال اطلاعات تماس خود باشد. اگر خدمات یا محصولاتی که برای این روش انتخاب کرده اید به اندازه کافی جذاب و با ارزش باشد، مطمئن باشید مخاطبان شما برای ارسال اطلاعات شخصی حتی فراتر از شماره تماس خود، درنگ نخواهند کرد.

مسابقات و قرعه کشی

برگزاری مسابقات و قرعه کشی بعنوان یکی از روشهای مارکتینگ آمیخته با سرگرمی، محل مناسبی برای کسب اطلاعات از مشتریان و مخاطبان است. کافی است پس از شرکت دادن آنها در مسابقه و یا دریافت اطلاعات خرید لازم برای شرکت در قرعه کشی، از آنها بخواهید تا شماره تماس خود را برای اطلاع از نتیجه مسابقه یاقرعه کشی، اعلام کنند. این روش نیز قابلیت جذب تعداد بسیار زیادی شماره موبایل برای بهره برداریهای آتی شما دارد.

ارائه تخفیف

در مناسبتهای خاص و یا جشنواره هایی که برای ارائه خدمات و محصولات خود برپا می کنید، میتوانید مشتریان را تشویق نمایید تا علاوه بر برخورداری از مزایای رویداد در حال برگزاری، با ارارئه شماره خود و یا ارسال کدی به سامانه پیامکی شما، از خدمات و تخفیفاتی مازاد بر روال عادی برخوردار شوند. در این روش نیز، علاوه بر دریافت شماره مشتری، میتوانید رفتار آینده وی در قبال برنامه خود را رصد و تحلیل کنید.

 

باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان، یکی از روشهای اثبات شده جذب مشتریان وفادار است. شما می توانید به دعوت مخاطبان به عضویت در باشگاه مشتریان، علاوه بر ارائه خدمات فراتر از انتظار به آنان که قطعاً رضایتمندی آنها را به دنبال خواهد داشت، با بانک اطلاعاتی از گروهی خاص از مشتریان هدف خود نیز دسترسی داشته باشید.

قطعا روشهایی که در بالا ارائه شد، تنها راههای دستیابی به شماره همراه مخاطبان و مشتریان کسب و کار شما نیست و این هدف نیز با متدهای خلاقانه ای که هر روز در حوزه بازاریابی و مارکتینگ ظهور می کند، سهل الوصول تر خواهد شد. اما قدم اصلی در اجرای برخی و بهره برداری از نتیجه تمام روشهای فوق، داشتن یک سامانه قوی و مطمئن پیامکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *