تکنیک های لازم برای افزایش فروش و جذب مشتری

انقلابی که اینترنت در ارتباطات برای بشر ایجاد کرد، سهم عظیمی در دگرگونی نحوه جذب مخاطب و مشتری را برای بشر داشت به گونه ای که امروزه کمتر کسی را می شناسیم که پیش از خرید، جستجوی اینترنتی در مورد محصول مورد نظر خود انجام ندهد. اما کسب و کارها برای اینکه بتوانند در جذب مخاطب، مشتری و فروش بیشتر موفق باشند باید برخی از تکنیک های افزایش فروش و مشتری را انجام دهند که در این پست به معرفی 20 نمونه از مهم ترین روش های افزایش فروش و جذب مشتری خواهیم پرداخت .

معرفی 20 تکنیک برای افزایش فروش و جذب مشتری

+20 تکنیک برای افزایش فروش و جذب مشتری +معرفی 5 ابزار کمکی

روش اول: به مشتریان قدیمی ایمیل ارسال کنید

مشتریان مهم ترین قسمت کسب و کار شما می باشند. آن ها را خوشحال کنید تا کسب و کار شما رونق بگیرد! هر هفته می توانید چند ساعت را به این امر اختصاص دهید که از آن ها بابت خرید از فروشگاه شما تشکر کنید یا پیشنهادهای جدیدی که دارید را برای آن ها ارسال کنید. به یاد داشته باشید که مشتریان وفادار بهترین تبلیغات برای کسب و کار شما به شمار می روند.

روش دوم: به مشتریان بالقوه خود ایمیل ارسال کنید

مشتریان بالقوه مانند مشتریان قبلی حائز اهمیت می باشند. رسیدن به مشتریانی که علاقمند به کسب و کار و یا محصول شما می باشند ولی هنوز خریدی نداشته اند. توجه داشته باشید که برای رسیدن به این مشتریان باید کمی وقت صرف کنید و شخصیت جامعه هدف خود را شناسایی نمایید تا مشتریان بالقوه را تحریک به خرید از کسب و کار خود کنید.

یک وبلاگ راه اندازی کنید

روش سوم: یک وبلاگ راه اندازی کنید

در دنیای محتوا محور امروز، وبلاگ نویسی یکی از راه هایی است که برای گسترش کسب و کار می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود. بازاریاب های B2B که از وبلاگ استفاده می کنند، 67% بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند موفقیت کسب کرده اند. علاوه بر این، مشتریانی که قصد خرید خدمات یا محصولاتی را دارند، معمولا سه بار در مورد وسیله ای که می خواهند خریداری کنند اطلاعات کسب می کنند. برای شروع به کار یک وبلاگ برای کسب و کار شما هیچ هزینه ای را در بر نخواهد داشت.

هر هفته ساعاتی را برای ایجاد پست در وبلاگ خود اختصاص دهید و محتوایی را تولید کنید که مربوط به کسب و کار شما می باشد. این وقت بسیار کمی که می گذارید در آینده بازده بسیار زیادی خواهد داشت.

روش چهارم: در شبکه های مجازی فعال باشید

با توجه به دنیای امروزی، امیدواریم که کسب و کار شما در حال حاضر حداقل در یک شبکه مجازی فعال باشد و اگر نباشد، شما باید در حداقل یکی از پلت فرم هایی که موجود می باشند ثبت نام خود را انجام دهید. این مسئله دیگر یک امر دل به خواه نبوده و به یک امر ضروری به شمار می رود. اگر نمی توانید در هر 15 شبکه اجتماعی که امروزه فعالیت در آن ها بسیار رایج است حداقل در دو یا سه شبکه اجتماعی فعال باشید. (به اینستاگرام، فیس بوک و توییتر بیشتر فکر کنید.) و بقیه شبکه های مجازی را فراموش کنید. فقط از اجتماع هدفی که می خواهید برای آن ها شبکه مجازی راه اندازی نمایید، مطمئن شوید.

نیازهای مشتریان خود را بررسی کنید

روش پنجم: نیازهای مشتریان خود را بررسی کنید

بهترین راهی که برای خوشحال کردن و ایجاد رضایت در مشتریان خود سراغ دارید چیست؟ بهترین راه برای ایجاد رضایت در مشتری این است که به مشتری آن چیزی را بدهید که او می خواهد. بررسی کنید که مشتریان فعلی و قدیمی شما از چه چیزی در کسب و کار شما خوششان می آمده و دوست داشته اند چه چیزی در کسب و کار شما تغییر کند. به مشتریان خود این شانس را بدهید که با شما صحبت کنند و از نظرات آن ها مطلع شده تا بهتر بتوانید برای آینده کسب و کار خود نتیجه بگیرید.

روش ششم: نیازهای کارمندان خود را بررسی کنید

مانند روش پیشین برای کارمندان خود نیز ارزش قائل شوید. مشتریان راضی، خدمات خود را از کارمندان راضی دریافت می کنند. با کارمندان خود صحبت کنید و نیازهای آن ها را بررسی نمایید. همچنین می توانید یک جلسه پرسش و پاسخ را با کارمندان خود داشته باشید تا خیال آن ها بابت سوال های پیرامون کسب و کار را راحت کنید.

طرح های پیشنهادی و تخفیفی ارائه دهید

روش هفتم: طرح های پیشنهادی و تخفیفی ارائه دهید

یکی از راه های بسیار خوب برای افزایش تعامل شما با مشتریان در اینترنت و فروشگاه های سنتی می باشد. تخفیف بدهید، کد های تخفیف برای خرید آنلاین ارائه دهید و یا برای تشویق مشتریان، آن ها را دعوت کنید تا از کسب و کار اینترنتی شما دیدن کنند. شما می توانید برای این کار از شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید. ایمیل های تبلیغاتی یا ایمیل به صورت مستقیم داشته باشید. ارائه پیامک تبلیغاتی نیز می تواند برای شما مناسب باشد؛ این کارها گرچه هزینه برای شما در پی خواهند داشت ولی خیالتان راحت باشد که تمامی مبالغی که هزینه کرده اید، به زودی به کسب و کار شما باز میگردند.

روش هشتم: تبلیغات اینترنتی داشته باشید

داشتن تبلیغات اینترنتی یکی از روش هایی است که می تواند برای جذب مشتریان جدید بسیار تاثیرگذار باشد. به این منظور می توانید تبلیغات مستقیم داشته باشید و یا رپورتاژ خبری ایجاد کنید. بهتر است اگر کسب و کار شما به صورت سنتی اداره می شود، به فکر راه اندازی یک وب سایت یا یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود باشید. رپورتاژ خبری یا تبلیغات اینترنتی خود را در وب سایت هایی منتشر کنید که بازدید کننده زیادی دارند و در مورد موضوعی در حوزه کاری شما در حال فعالیت می باشند.

با مالکین سایر کسب و کارها همکاری داشته باشید

روش نهم: با مالکین سایر کسب و کارها همکاری داشته باشید

اگر نمی خواهید تبلیغات و یا رپورتاژ اینترنتی داشته باشید، می توانید با مالکین سایر کسب و کارهای اینترنتی همکاری کنید و به مشتریان کسب و کار دیگر اینترنتی، یک بسته هدیه و یا کد تخفیف ارائه دهید. فقط باید اطمینان کسب کنید که کسب و کار شما تصمیم به همکاری با مشتریان مشابه را دارد ولی رقبای مستقیم شما با شرکت هدف در حال همکاری نیستند. باید مراقب باشید که زمانی که می خواهید بهترین گزینه ها را برای افزایش مشتریان انجام دهید، رقبای مستقیم خود را از دست نمی دهید.

روش دهم: کتاب بخوانید

برای بهبود کسب و کار خود، می توانید یک کتاب در حوزه کسب و کارتان مطالعه نمایید یا زندگی نامه شخصی کارآفرینی که همیشه او را تحسین می کرده اید را تهیه کنید. خواندن یکی از بهترین راه های برای یادگیری چیزهای جدید و آموزش خود با راهنمایی از رهبران کسب و کار در دنیا به شمار می رود که قطعا باید از آن استفاده نمایید.

اگر وقت کافی برای مطالعه کتاب های بزرگ را ندارید، می توانید مقالات کوتاه و جزواتی که در این مورد چاپ شده اند را مطالعه نمایید.

دیجیتا مارکتینگ

روش یازدهم: به منظور دیده شدن و افزایش فروش در یک رویداد شرکت کنید

اگر شما واقعا علاقه ای به مطالعه کتاب و مقاله ندارید، برای ورود به یک رویداد محلی در زمینه کسب و کار تلاش کنید. این یک راه ایده آل برای برقراری ارتباط با صاحبان کسب و کارهای دیگر و یافتن مشتریان جدید به شمار می رود. همچنین شما به احتمال زیاد چیزهای جدیدی را در این فرآیند یاد خواهید گرفت که در ادامه می تواند به کسب و کار شما کمک شایانی نماید.

روش دوازدهم: کارگاه آموزشی برگزار کنید

پس از اینکه یادگیری را به اتمام رساندید و دانش مورد نیاز خود را به دست آوردید، آن را به اشتراک بگذارید. می توانید برای به اشتراک گذاشتن دانش خود از فروشگاه یا حتی میز کاری شخصی خود در منزل برای برگزاری یک کارگاه آموزشی استفاده کنید. اجازه دهید صاحبین سایر کسب و کارها و مشتریان نظرات خود را به اشتراک بگذارند تا باز هم شما چیزهای جدیدی یاد بگیرید. به اشتراک گذاری اطلاعات می تواند برای همه مفید باشد و این را در نظر داشته باشید که همه دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

روش سیزدهم: در شبکه های مجازی لایو بگیرید

شاید همه دوست نداشته باشند که پشت دوربین قرار بگیرند یا نتوانند از پس این کار بر بیایند ولی در صورتی که در کسب و کار خود کسی را دارید که بتواند این کار را انجام دهد، از او استفاده کنید. یک دوربین را راه اندازی کنید (می توانید از کامپیوتر و یا موبایل هم استفاده کنید) و در شبکه های مجازی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب لایو بگذارید و هر آن چیزی که می خواهید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید را به آن ها نشان دهید. این کار تنها یک تولید محتوا نیست و به مشتریان شما این شانس را می دهد تا با افراد پشت کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. می توانید از رویدادهای آموزشی و کنفرانس ها هم لایو تهیه کنید.

روش چهاردهم: راه ارتباط آنلاین داشته باشید

اگر نمی خواهید در شبکه های مجازی لایو داشته باشید، هنوز هم می توانید با به اشتراک گذاری پست های خود و لایک کردن پست هایی که دوست دارید در اینترنت با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. داشتن یک حساب در شبکه های اجتماعی به این معنا نیست که شما فقط مطالب را برای کاربران ارسال کنید و مهم ترین هدف آن، ایجاد تعامل با مشتریان به شمار می رود. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. البته در ادامه به شما ابزارهای مفیدی را در این رابطه معرفی خواهیم کرد. بهتر است در شبکه های اجتماعی، واقعا اجتماعی باشید!

روش پانزدهم: اسپانسر یک رویداد باشید

آیا یک نمایشگاه محلی در شهر شما در حال برگزاری است و یا نیاز به کمک مالی در اجرای یک رویداد حس می شود؟ کسب و کار خود را با حمایت از رخدادها و شرکت در این رویدادها درگیرد کنید. این کار به شما در بهبود تولید محتوا کمک می کند و همچنین برخی از شرکت ها و روابط بسیار جذاب را برای شرکت شما پیش خواهد آورد.

روش شانزدهم: مشارکت داوطلبانه داشته باشید

مشارکت داوطلبانه یکی از راه های افزایش جلب توجه مشتریان به شمار می رود. شما می توانید با مشارکت داوطلبانه و افزایش حضور خود در اجتماع، توجه برخی از رسانه ها را به کسب و کار خود جلب کنید. علاوه بر این، مشتریان از شرکت هایی که بیشتر در اجتماع حضور دارند، بیشتر خرید می کنند و همچنین می توانید بخشی از درآمد خود را به کارهای خیریه اختصاص دهید چرا که مشتریان ترجیح به خرید از این دست کسب و کارها می باشند.

از مشتریان بخواهید نظرات خود را بدهند

روش هفدهم: از مشتریان بخواهید نظرات خود را بدهند

نظرات مشتریان می تواند برای خرید یک محصول تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. تقریبا 40 درصد از خریداران، تصمیم خود را به خرید پس از مطالعه یک تا سه نظر در بخش نظرات یک محصول انجام می دهند. پس ضروری است که حداقل در وب سایت، صفحه فروش آمازون و یا هر کجا که محصولات خود را می فروشید، از مصرف کنندگان بخواهید که نظرات خود را اعلام کنند. ارسال ایمیل پس از خرید هر مشتری و یا انتشار بازخورد از خرید در صفحات اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید که صفحه خرید خود را برای دوستان، آشنایان و یا کسانی که فکر می کند از محصول شما خوششان خواهد آمد ارسال نمایند.

روش هجدهم: با تولید محتوا به انتشار مطالب بپردازید

نام بردن از این روش بسیار آسان تر از انجام دادن آن می باشد ولی انجام آن غیر ممکن نیست. ابزاری انتخاب کنید که بتواند پوشش مناسبی روی محتوای مالتی مدیای شما داشته باشد و این محتوا را در شبکه های مجازی و سایت های مختلف منتشر کنید.

یکی دیگر از راه های انجام این کار ارسال مطالب مربوط به کسب و کار شما به روزنامه های محلی، مجله ها و وبلاگ ها می باشد. شما باید همیشه تلاش داشته باشید که محتوای خودتان را بنویسید یا کتاب خود را داشته باشید اگر چه که این روش ها شاید وقت زیادی بگیرد ولی ارزشش را دارد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

روش نوزدهم: اطلاعات قدیمی خود را به روز رسانی کنید

سعی کنید همیشه به روز باشید و اطلاعات صحیح را در مورد کسب و کارتان به مشتریان نشان دهید. این که دسترسی به شماره تلفن های شما چقدر آسان است و چند دقیقه به طول خواهد انجامید تا مشتریان به آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی و وب سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین وب سایت شما باید به روز بوده و تمامی اطلاعات تماس در آن به درستی وارد شده باشد. اگر خریداران برای دسترسی به اطلاعات شما مجبور باشند که زیاد در وب سایت شما جستجو کنند، ممکن است از خرید خود منصرف شوند.

روش بیستم: به خودتان استراحت بدهید

در نهایت، با تقویت خودتان، کسب و کارتان را تقویت کنید. خستگی بیش از حد می تواند از کیفیت کسب و کارتان بکاهد و به همین دلیل بهتر است برای اینکه به سلامت روحی و روانی خود بازگردید، به خودتان استراحت بدهید تا هم خودتان و هم کسب و کارتان شاد و سالم باشید.