بازاریابی با سامانه پیامکی

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یک تعامل طولانی‌مدت با مشتریان است. در این تعامل، شما باید به مشتری آموزش بدهید، اطلاعات بدهید و به تدریج با او رابطه برقرار کنید. این “به تدریج” مهم است، چون فقط در گذر زمان است که می‌توان پایه‌های اعتماد را ساخت. به این ترتیب، آنها تبدیل به ترویج‌دهندگان، مبلّغان وفادار، مشتریان همیشگی و در اغلب موارد، دوستان شما خواهند شد. بازاریابی، راهی عالی است برای اینکه بفهمید چه چیزی آدم‌ها را جذب و آنها را به محصولات و خدمات برند شما مشتاق می‌کند. سپس این چیز را به آنها بدهید و آنها را در یک فرآیند لذت‌بخش درگیر کنید. و صد البته، در طول این فرآیند، دوستی‌هایی به یادماندنی بسازید.

چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم؟

برای اینکه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد. مهم این است که بدانید کدام راه در چه شرایطی برای کسب و کار شما موثرتر است. در ادامه چهار نوع بازاریابی را برای شما توضیح می‌دهم که می‌توانند بیشترین تاثیر را روی فروش شما داشته باشند:

 بازاریابی دهان به دهان

این روش قدیمی‌ترین روش بازاریابی است. به این شکل که افراد درباره برند‌ها و کسب‌ و کارهایی که به آنها علاقه دارند با یکدیگر حرف می‌زنند. مشتریان شما می‌توانند دیگران را متقاعد کنند که از شما خرید کنند و همینطور می‌توانند دیگران را از شما متنفر کنند! شما به عنوان صاحب یک کسب و کار در دنیای مدرن، باید سعی کنید کاری انجام بدهید که مشتریان درباره شما حرف بزنند.

بازاریابی  دیجیتال

بازاریابی آنلاین شامل تمام راه‌هایی میشود که سنتی نیست. تمام استفاده‌ی شما از ابزارهای دیجیتال مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر و… در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد. دیگر لازم نیست بلندگو به دستتان بگیرید و در خیابان فریاد بزنید. موبایل شما صدای شما را بگوش همه می‌رساند.

 بازاریابی ایمیلی

از زمانی که اینترنت وارد حوزه کسب و کارها شد، ایمیل نیز به عضو جدانشدنی بازاریابی تبدیل شد. بازاریابی ایمیلی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مشتریان است. در بازاریابی ایمیلی شما می‌توانید به صورت انبوه به مشتریان خود ایمیل بزنید و ایمیل‌های خود را به بانک‌های ایمیل از پیش جمع‌آوری شده بفرستید یا آنکه شروع به جمع‌آوری اعضا برای اشتراک ایمیلی خود کنید.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش‌های بازاریابی است. هدف از بازاریابی پیامکی این است که شما با ارسال پیامک با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را به خرید بیشتر تشویق کنید.

بازاریابی پیامکی چه مزیت‌هایی دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند که ارسال پیامک انبوه، اعصاب خورد کن است و مخاطبین آنها به این گونه پیام‌ها توجه نشان نمی‌دهند. در صورتی که ابدا اینطور نیست. ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس، یکی از موثرترین روش‌ها برای آگاه کردن مخاطبان و ارتباط برقرار کردن با مشتریان است. اما فقط به این شرط که نحوه استفاده صحیح از آن را بلد باشیم. برای آگاهی از نحوه صحیح استفاده هم باید درباره آن اطلاعات کسب کنیم.

دسترسی به پیامک آسان است

بازاریابی پیامکی یک برتری مهم نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد؛ امروزه دیگر همه به موبایل دسترسی دارند. برای موثر بودن تبلیغات دیجیتال، مخاطب شما نیاز دارد تا حتما به اینترنت دسترسی داشته باشد تا تبلیغات شما را ببیند، اما تبلیغات پیامکی به راحتی پیام خود را به دست مخاطب می‌رساند. الان دیگر چه کسی موبایل خود را چک نمی‌کند؟!

دسترسی به بانک شماره

برای استفاده از پنل پیامکی، شما به یک بانک شماره دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید از میان آنها مخاطبین مورد نیاز خود را انتخاب کنید. می‌توانید آنها را بر اساس سن، مکان جغرافیایی و… دسته بندی کنید. با دسته بندی مشتریان، می‌توانید پیامک‌های هدفمندتری بفرستید.

چند راهکار برای اینکه با بازاریابی پیامکی کسب و کار خود را متحول کنید

بسیاری تصور می‌کنند که استفاده از پنل پیامکی همان تبلیغات است. در صورتی که این ابزار قابلیت‌های بسیار دیگری نیز دارد. درست است که ارسال اس ام اس انبوده یکی از متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغات است، اما یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی نیز محسوب می‌شود. از بازاریابی پیامکی استفاده کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را ببینید. اما چگونه؟ من به شما سه راه ساده برای بازاریابی پیامکی می‌گویم:

1- خبرنامه پیامکی

شما می‌توانید با کسب اجازه، مخاطبان خود را در خبرنامه پیامکی عضو کنید. زمانی که به جای ارسال وقت و بی وقت پیامک، از آنها اجازه می‌گیرید این کار باعث می‌شود که اعتبار شما میان آنها بالا رفته و مخاطبین شما می‌فهمند که شما برای آنها ارزش قائل هستید. به آنها پیام بدهید و مثلا بگویید در صورت تمایل به عضویت در خبرنامه پیامکی عدد 1 را بفرستید.

 

2-ارتباط با مشتریان

مهمترین اصل در جلب اعتماد مشتریانتان این است که با آنها تعامل داشته باشید. از طریق تعامل کردن است که مشترین شما متوجه می‌شوند شما به آنها اهمیت می‌دهید.

  • اگر هنوز مشتریان زیادی ندارید، یک پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید و به آنها پیشنهاد کنید که در ازای معرفی شما به دوستانشان، یک کدتخفیف از شما دریافت می‌کنند.
  • نظرخواهی کنید، یک نظرسنجی پیامکی برگزار کنید، نظرات مثبت مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف (تلگرام، اینستاگرام و …) منتشر کنید و نظرات منفی را با دقت بررسی کنید و ایرادات خود را برطرف کنید. حتی می‌توانید برای اینکه کاربران بیشتری را ترغیب کنید که نظر بدهند، یک پاداش و جایزه کوچک برای این منظور در نظر بگیرید. برای مدتی این کار را انجام دهید تا معجزۀ نظرسنجی برای افزایش فروش را ببینید.

 

  • برای کسب و کارهای محلی، یک پیامک در منطقه‌ای که هستید برای مشتریان ارسال کنید و با یک کد تخفیف از آنها بخواهید به فروشگاه یا کسب و کار شما بیایند. مشتریانی که در محدودۀ جغرافیایی کسب و کار شما هستند، امکان تعامل خیلی بیشتری با شما دارند و این عمل شما شانس مشتری شدن آنها را بالا می‌برد.

3-ارسال پیامک در زمان مناسب

زمانبندی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغات است. اگر پیامک خود را در زمان‌های نامناسب ارسال کنید، هرچقدر هم که تبلیغ خوبی داشته باشید و برای آن زمان و هزینه صرف کرده باشید، تبلیغات شما فایده‌ای ندارد.

زمان ارسال پیامک، یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. زیرا در صورتی که اعصاب مشتری از پیامک بی موقع شما خورد شود، از خبرنامه شما خارج می‌شود. برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پیامک بهتر است رفتار مشتریان خود را در نظر بگیرید. اما به طور کلی بهترین زمان برای ارسال قبل و بعد از ساعات کاری متداول و تایم ناهار است؛ کمی قبل 9 صبح، 1 تا 2 بعدازظهر و کمی بعد از 5 بعداز ظهر.

چرا که در این زمان‌ها بیشتر آدم‌ها سری به موبایلشان می‌زنند و نوتیفیکیشن‌های خود را چک می‌کنند. علاوه بر این اگر مشتریان شما بخواهند به پیامک شما پاسخ بدهند، این زمان‌ها بهترین وقت برای جواب دادن است، در ساعت‌های کاری به دلیل مشغلۀ زیاد ممکن است مشتریان شما جواب دادن به اس ام اس شما را به بعد موکول کنند و بعدا هم آنرا به طور کاملا فراموش می‌کنند.

به این نکته دقت داشته باشید که اصلا و ابدا بعد از ساعت 10 شب برای مشتریان خود پیامک ارسال نکنید، چراکه مزاحم آنها می‌شوید و ممکن است به علت زمانبندی بد شما از اشتراک خبرنامۀ پیامکی شما انصراف بدهند.

5-انتخاب مخاطبان در نزدیکی شما

شما می‌توانید با هدف قرار دادن مخاطبان خود در یک منطقه خاص، با آنها ارتباط برقرار کنید. فرض کنید که شما می‌خواهید یک فروشگاه مواد غذایی در غرب تهران افتتاح کنید. کدام قشر از مخاطبین شما برای ارسال پیامک بهتر هستند؟ درست است! کسانی که در غرب تهران زندگی می‌کنند، به شما نزدیک‌تر هستند و می‌توانند برای خرید مواد غذایی به شما مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *