روش های جمع آوری شماره موبایل مشترکین

ما در این مقاله راهکارهایی را برای جمع آوری بانک شماره مشتریان برای کسب و کار شما معرفی می‌کنیم که، نه تنها مشتری در مقابل آن جبهه نمی‌گیرد، بلکه به دلیل روشی که اقدام به گرفتن شماره از وی خواهید کرد از مزایایی برخوردار خواهد شد که باعث افزایش فروش شما نیز خواهد شد. به عبارتی دیگر، با یک تیر دو نشان بزنید!

نتیجه تصویری برای ‪filling a form‬‏پوستر و فرمهای چاپی روی پیشخوان

اولین و تقریبا ساده ترین راه برای جمع آوری شماره مشتریان، در اختیار گذاشتن پوستر، بروشور و فرمهای مربوط به کسب و کار شما در نقاط تماس مشتری با محل کار شماست تا در خلال ارائه اطلاعات به آنها، این امکان را فراهم کنید که در صورت تمایل، شماره همراه خود را برای تداوم تماس در آینده به شما اعلام کنند.

در این روش، چون مشتری با میل و اراده خود و بدون هیچگونه اعمال فشار مستقیم و تماس رودررو از جانب شما، شماره خود را اعلام می کند، پذیرش بیشتری نسبت به پیامهایی که در آینده برای وی ارسال می کنید، خواهد داشت.

 

تماس تلفنی

اگر روش قبل را اجرا کرده اید و مشتری شماره تماس ثابت خود را به شما اعلام کرده و یا از هر طریق قانونی و با اجازه مشتری به شماره خط ثابت وی دسترسی پیدا کرده اید، می توانید با آن شماره تماس گرفته و بطور کاملا مودبانه و با بیانی حرفه ای، ضمن بیان دلایل درخواست شماره همراه مشتری و مزایایی که دریافت پیامهای شما برای وی خواهد داشت، از وی خواهش کنید که شماره همراه خود را در صورت تمایل اعلام کند. اگر بخش اول تماس خود را بطور صحیح انجام داده باشید، به احتمال قوی، مشتری شماره خود را با کمال میل در اختیار شما قرار خواهد داد.

https://stat.ameba.jp/user_images/20161206/12/seabass-u1/ca/3d/j/o0960062313815064695.jpg

وای فای رایگان

اگر ارائه وای فای رایگان در محل کار خود را به عنوان یکی از روشهای جلب رضایت مشتریان بکار گرفته اید، میتوانید ترتیبی دهید که مشتری کد مشخصی که شما در محل اعلام کرده اید را به سامانه پیامکی شما ارسال و رمز اتصال به وای فای رایگان را دریافت کند. به این صورت، شما بطور غیرمستقیم به شماره همراه مشتریانی که از وای فای رایگان شما استفاده کرده و زمان حضور آنها در محل کار خود، دست پیدا خواهید کرد.

دعوت در سایت

اگر برای کسب و کار خود وب سایتی طراحی و راه اندازی کرده اید، بهتر است همواره بخشی از آن را به ارائه اطلاعات بروز از کالا و خدمات خود اختصاص دهید. اما روش هوشمندانه تر این است که درانتهای مطلب، خواننده را ترغیب کنید تا با ارسال کدی خاص به شماره سامانه پیامکی شما و یا وارد کردن شماره خود در قسمتی معیت از وب سایت، در جریان آخرین اطلاعات بروز شده کسب و کار شما قرار گرفته و یا زودتر از بقیه، پیامهای مهم شما را دریافت کند. این روش، در صورتی که بازدیدکننده شما میزان حداقلی از علاقه به خدمات و کالای شما پیدا کرده باشد، انگیزه مناسبی برای وی جهت تداوم ارتباط با شما را نیز فراهم خواهد کرد.

https://danhsachvip.com/wp-content/uploads/2018/08/data-khach-hang-free.jpg

ارائه محصول رایگان

همواره بخشی از کمپین تبلیغاتی شما می تواند ترغیب مخاطبان به دریافت خدمات و محصولات رایگان در قبال ارسال اطلاعات تماس خود باشد. اگر خدمات یا محصولاتی که برای این روش انتخاب کرده اید به اندازه کافی جذاب و با ارزش باشد، مطمئن باشید مخاطبان شما برای ارسال اطلاعات شخصی حتی فراتر از شماره تماس خود، درنگ نخواهند کرد.

مسابقات و قرعه کشی

https://i.pinimg.com/originals/ec/25/c6/ec25c6433c92f639ad4d3c6ecc3d9c24.jpg

 

برگزاری مسابقات و قرعه کشی بعنوان یکی از روشهای مارکتینگ آمیخته با سرگرمی، محل مناسبی برای کسب اطلاعات از مشتریان و مخاطبان است. کافی است پس از شرکت دادن آنها در مسابقه و یا دریافت اطلاعات خرید لازم برای شرکت در قرعه کشی، از آنها بخواهید تا شماره تماس خود را برای اطلاع از نتیجه مسابقه یاقرعه کشی، اعلام کنند. این روش نیز قابلیت جذب تعداد بسیار زیادی شماره موبایل برای بهره برداریهای آتی شما دارد.

ارائه تخفیف

در مناسبتهای خاص و یا جشنواره هایی که برای ارائه خدمات و محصولات خود برپا می کنید، میتوانید مشتریان را تشویق نمایید تا علاوه بر برخورداری از مزایای رویداد در حال برگزاری، با ارارئه شماره خود و یا ارسال کدی به سامانه پیامکی شما، از خدمات و تخفیفاتی مازاد بر روال عادی برخوردار شوند. در این روش نیز، علاوه بر دریافت شماره مشتری، میتوانید رفتار آینده وی در قبال برنامه خود را رصد و تحلیل کنید.

 

قطعا روشهایی که در بالا ارائه شد، تنها راههای دستیابی به شماره همراه مخاطبان و مشتریان کسب و کار شما نیست و این هدف نیز با متدهای خلاقانه ای که هر روز در حوزه بازاریابی و مارکتینگ ظهور می کند، سهل الوصول تر خواهد شد. اما قدم اصلی در اجرای برخی و بهره برداری از نتیجه تمام روشهای فوق، داشتن یک سامانه قوی و مطمئن پیامکی است.