نکات تاثیرگذار بر بازاریابی پیامکی

اگر واقعاً می‌خواهید از بازاریابی پیامکی نتیجه بگیرید و تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید لازم است اصول و نکات مهمی را بدانید که در  این مقالۀ  آن‌ها را برایتان گفته‌ایم.

ارسال SMS های تبلیغاتی بدون جلب رضایت مشتری، یک نوع تجاوز به حریم خصوصی او است. اگر بتوانیم آنچه را که بر تمایل مشتری برای دادن اجازه تاثیر می گذارد بهتر درک کنیم، رویکرد بهتری نسبت به این موضوع خواهیم داشت. بازاریاب ها، مدیران و شرکت‌های تبلیغاتی با درک این موضوع می‌توانند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه داده و این در حالی است که مشتری‌ها از خدمات خاصی که به نیازهایشان پاسخ می‌دهد بهره‌مند می‌شوند، و نه تنها از دستتان خسته نمی‌شوند بلکه لبخند رضایت بر لب‌هایشان خواهد نشست.

عامل دیگری که نقش مهمی در بازاریابی پیامکی شما دارد، تعامل با مشتری، یا به بیان دیگر، درگیر کردن مشتری با کسب و کارمان است. حالا شاید بپرسید که منظورمان دقیقاً چیست؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که با پیامی این چنینی مواجه شوید: برای مشاوره و اطلاع از قیمت، عدد یک را به شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ پیامک کنید. خب اگر علاقه‌ای به این کار یا محصول داشته باشید عدد 1 را ارسال می‌کنید. بعد از اینکه پیامک را ارسال کردید یا با شما تماس گرفته می‌شود یا از طریق SMS اطلاع مورد نیاز برایتان ارسال می‌شود. به این روش «درگیر نگه داشتن مشتری از طریق پیامک» می‌گویند. حالا این روش چه دستاوردهایی برای شما دارد؟

  • پیدا کردن مشتری‌های ویژه: منظورم از مشتری‌های ویژه، افرادی است که نسبت به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مندند و با ارسال پیامک به شما تمایلشان را نسبت به تعامل با شما نشان می‌دهند.
  • برندسازی: ارسال منظم پبامک تبلیغاتی با زمان‌بندی درست، باعث می‌شود در ذهن مخاطبانتان بمانید. این کار به شما فرصت برندسازی می‌دهد و راهتان را در توسعۀ بیشتر هموارتر می‌کند.