روش های استفاده از بازاریابی پیامکی برای هتل ها

استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه

بازاریابی پیامکی یکی از راه‌های عالی برای ارتباط برقرار کردن با مشتری و تعامل با او است. امروزه بیشتر کسب و کارهای بزرگ از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از تبلیغات پیامکی دستاوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

یکی از دلایلی که شرکت‌ها به بازاریابی پیامکی روی آورده‌اند، بازده عالی آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید 98% پیامک‌های ارسالی شما، توسط مخاطبان دیده می‌شوند و این آمار خود نشان دهندۀ تاثیر بالای این روش است. اگر دوست دارید آمار و اطلاعاتی در مورد بازده روش اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی به دست آورید.

در ادامۀ مقالۀ امروز می‌خواهیم یک برنامۀ 6 مرحله‌ای برای بازاریابی پیامکی هتل ها ارائه کرده و مراحل آن را یک به یک با هم بررسی کنیم. پس اگر مدیر یا مسئول بخش مارکتینگ یک هتل هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مرحلۀ اول: برای مسافرانی که هتل شما را آنلاین رزرو کرده‌اند پیامک بفرستید.

متاسفانه یکی از نکات مهمی که معمولاً در کشور ما به آن توجه نمی‌شود، تعامل با مشتری و ایجاد حس صمیمیت با او است. ارسال پیام کوتاه برای مشتری یکی از ساده‌ترین راه‌کارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید با مشتری ارتباط نزدیک برقرار کنید و احساس خوبی را به او منتقل کنید. آیا فایدۀ این کار را می‌دانید؟ این احساس خوب، زمینه‌ساز جلب اعتماد مشتری و تبدیل کردن او به یک مشتری دائمی خواهد بود.

در قدم اول بیایید برای شروع یک ارتباط خوبِ پیامکی، برای مشتریانی که هتل شما را آنلاین رزرو کرده‌اند، یک اس ام اس تشکر به وسیلۀ سامانه پیامکی ارسال کنید و اطلاعات لازم، مانند شماره تیکت یا تاریخ اقامت را در اختیارشان قرار دهید.

مرحلۀ دوم: رمز وای‌فای را با پیام کوتاه به مشتری بگویید

چه چیزی بعد از خستگی یک راه طولانی، به اندازۀ یک رمز وای‌فای می‌تواند مسافران شما را خوشحال کند؟ من که می‌گویم هیچ‌چیز! بهتر است پس از چک‌این کردن مسافران و شروع اقامت، رمز WiFi را برایشان ارسال کنید. با این کار به مشتری نشان می‌دهید که او را آنقدر دوست دارید که حتی حاضرید رمز وای‌فای را برایش SMS کنید!

مرحلۀ سوم: با یک پیشنهاد شگفت‌انگیز، سفر مسافران را شیرین‌تر کنید

بحث تخفیف یا پیشنهاد ویژه همیشه برای ما ایرانی‌ها شیرین است و به احتمال زیاد مسافران را هم خوشحال می‌کند. پس سریع دست به کار شوید و یک پیشنهاد خوب را برای مشتری پیامک کنید. برای مثال می‌توانید یک گشت رایگان در شهر را به او هدیه کنید، یا برای یک شام خوشمزه در رستوران هتل تخفیف ویژه در نظر بگیرید.

آیا می‌دانید این کار چه فایده‌ای دارد؟ با این کار در حالی که حس قدردانی را در مخاطب بیدار می‌کنید، به رشد گردشگری و سود هتل هم کمک می‌کنید!

مرحلۀ چهارم: رزروهای انجام شده را به مسافران یادآوری کنید

مثلاً می‌توانید با یک اس ام اس به مشتری یاداوری کنید که برای امشب ساعت 8 یک میز VIP در رستوران هتل رزرو کرده است. با این کار مشتری احساس می‌کند مهم است و از شما بابت این اهمیت دادن سپاسگزار خواهد بود!

مرحلۀ پنجم: یک روز قبل از پایان زمان اقامت، مسافر را در جریان یک پیشنهاد جدید بگذارید

در حالی که یک روز به پایان زمان اقامت مسافر در هتل شما مانده از طریق پیام کوتاه این موضوع را به او یادآوری کنید. علاوه بر این می‌توانید پیشنهاد جدیدی برای تمدید اقامت به او ارائه کنید تا چند روز بیشتر را در هتل شما سپری کند. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف چند درصدی رزرو اتاق برای 3 روز آینده باشد.

مرحلۀ ششم: نظر مشتری را بپرسید

بعد از اینکه مسافر اتاق را تحویل داد و با شما خداحافظی کرد، با استفاده از سامانه پیام کوتاه یک SMS ارسال کنید و نظر او را راجع به اوقاتی که در هتلتان سپری کرده – یا هر سوال دیگری که برایتان مهم است- بپرسید.

با این کار بار دیگر به مشتری اهمیت داده‌اید و به او نشان می‌دهید که هدف شما جلب رضایت اوست.

کلام آخر

با این برنامۀ 6 مرحله‌ای یاد گرفتیم که چطور به وسیلۀ بازاریابی پیامکی با مسافران هتل تعامل کنیم و آن‌ها را به مشتری دائمی خودمان تبدیل کنیم. خب حالا شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چطور این مراحل را پیاده و اجرا کنیم؟ پاسخ این است که شما برای پیاده کردن این مراحل نیاز به یک سامانۀ پیامکی قدرتمند دارید. در واقع شما یک بار سامانه پیام کوتاه خود را برنامه‌ریزی می‌کنید و بعد از آن وظیفۀ مهم ارسال پیامک را به آن می‌سپارید. سامانه پیامکی می‌تواند به وب‌سایت یا اتوماسیون هتل شما متصل شود و پیام‌های برنامه‌ریزی شده را ارسال کند.