راهنمای ارسال اس‌ام‌اس هدفمند

ارسال پیامک هدفمند حساسیت خاص خود را دارد تا بتواند تاثیر خود را برای اهداف تجاری و رشد کسب و کار شما داشته باشد. در استفاده از آن باید دقت کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی مرسوم‌ترین روش‌های ارسال اس‌ام‌اس هدفمند بپردازیم.

پیامک هدفمند چیست؟

به پیامک‌هایی که با هدف از پیش تعیین شده برای افراد و یا گروه‌هایی خاص، ارسال می‌شود پیامک هدفمند گفته می‌شود. برای ارسال پیامک‌های هدفمند، باید مخاطبان خود را بشناسید و تبلیغات بدون برنامه‌ریزی انجام ندهید. برای ارسال پیامک، یک برنامه زمان‌بندی شده در نظر بگیرید. زمان‌بندی برای ارسال هدفمند از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بدون برنامه‌ریزی، نمی‌توان بازخورد پیامکی خود بالا برد.

با داشتن برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان در ذهن مشتری ماندگار شد. به این صورت، مشتری، تجربه خرید را به خاطر می‌سپارد و به دنبال این است که محصولات شما را دنبال کند. به این صورت، نام تجاری شما را در ذهن نگه داشته و آن را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارد. از این طریق، نام تجاری شما بر سر زبان‌ها می‌افتد و مشتری‌ها از طریق دهان به دهان کسب و کار شما را دنبال می‌کنند.

راهنمای ارسال اس‌ام‌اس هدفمند چگونه است؟

برای ارسال هدفمند نیازمند عبور از بلک لیست هستیم. به کسانی که راه دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود می‌کنند در اصطلاح، بلک لیست می‌گویند. با خرید پنل اس ام اس ملی پیامک، می‌توانید اس‌ام‌اس هدفمند خود را با عبور از بلک لیست به راحتی ارسال کنید.

ارسال هدفمند یکی از بهترین راه‌ها برای آگاه کردن مخاطب جهت ارتباط با مشتری است. برای ارسال پیامک هدفمند باید جامعه هدف را شناسایی و دسته‌بندی کنیم تا بتوانیم پیام خود را به گوش آنها رسانده و از اتلاف هزینه جلوگیری کنیم. در پنل پیامک، دسته‌بندی مخاطبان کار سختی نیست. فقط باید ابتدا جامعه هدف خود را شناسایی کنیم و بر اساس آن، دسته‌بندی مفید را بر اساس جغرافیا، سن و یا جنس مورد نظر انجام دهیم.

ارسال هدفمند بر اساس منطقه جغرافیایی

ممکن است بخواهید پیامک هدفمند خود را برای تبلیغ کسب و کاری که به تازگی به راه انداخته‌اید، استفاده کنید و قصد دارید برای افتتاحیه، به علاقمندان این کار اطلاع دهید. برای این کار باید بر اساس جغرافیا اقدام کنید. اگر در یک شهر کوچک قرار دارد طبیعی است که افتتاح کسب و کار شما برای فواصل دور و شهرهای دیگر اهمیت چندانی ندارد. پس باید از سرویس منطقه هدفمند استفاده کنید.

ارسال هدفمند از طریق کد پستی

پیامک هدفمند را از طریق کد پستی نیز می‌توان ارسال کرد. ارسال پیامک هدفمند از طریق کد پستی به دو روش قابل انجام است. روش اول از طریق کد پستی همراه اول و روش دوم از طریق کد پستی ایرانسل قابل انجام است.

ارسال هدفمند بر اساس نقشه

پیامک هدفمند بر اساس نقشه که پیامپ هم گفته می‌شود از سرویس‌های تبلیغات محلی برای جذب مشتری است. فردی که نزدیک کسب و کار شما است با پیام از اطراف خانه خود مطلع می‌شود. برای ارسال پیامک هدفمند، شهر و مناطق مورد نظر را از روی نقشه انتخاب کنید و با انتخاب هر یک از آنها، تعداد مشترکین همراه اول و ایرانسل را بر روی نقشه مشاهده کرده و پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال کنید.

ارسال هدفمند بر اساس شغل و صنف

ارسال پیامک هدفمند بر اساس شغل از دیگر گزینه‌های مورد استفاده برای تبلیغات در کسب و کار است. هر کسب و کار با صنف خاص خود در ارتباط بوده و تمرکز آن بر روی دوری کردن از حاشیه‌ها است. برای مثال، اگر شرکتی در زمینه واردات تجهیزات مربوط به بیمارستان اقدام کند باید با جامعه پزشکان ارتباط برقرار کند.

ارسال هدفمند بر اساس سن و جنس

برخی زمینه‌های کاری مربوط به یک جنس خاص هستند. برای مثال فروش مانتو و تخفیف‌های مربوط به آن مختص به خانم‌ها است. بر این اساس، ارسال پیامک هدفمند برای این نوع فروش، باید بر اساس، جنس تعیین شده و برای خانم‌ها ارسال شود.

برای ارسال پیامک هدفمند از نوع ارسال سن و جنسیت پیامک از طریق پنل اس ام اس ملی پیامک، به جامعه هدفی که دارای سن خاصی باشد، ابتدا شهر مورد نظر را انتخاب کرده و بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ را مشخص می‌کنیم. پس از آن جنسیت مورد نظر آقا یا خانم را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام به ارسال پیامک می‌کنیم.

در ارسال پیامک هدفمند، باید نکاتی را در نظر گرفت تا به هدف دست پیدا کرد. یکی از نکات مورد نظر در این زمینه، استفاده از لحن مناسب در پیامک برای بازه‌های سنی مشخص شده است. تمرکز کردن روی جنس و سن خاص برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، از دیگر زمینه‌هایی است که باید در نظر گرفته شود.

ارسال هدفمند از طریق دکل مخابرات ایرانسل

سرویس مفید دیگری که برای ارسال پیامک در نظر گرفته می‌شود بر اساس منطقه BTS است. در این روش تبلیغاتی، پیامک هدفمند از طریق دکل مخابرات ایرانسل به شماره افرادی که در منطقه مورد نظر سکونت دارند ارسال می‌شود. این نوع پیامک هدفمند، به دلیل نزدیکی افراد به محل کسب و کار، ممکن است نتایج بهتری نسبت به دیگر نمونه‌های پیامک هدفمند داشته باشد.