چگونه پیامک خودکار ارسال کنیم؟

در زندگی روزمره همه ما، در بین مشغله‌هایی که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، همیشه روزهایی وجود دارد که برای ما خاطره‌انگیز بوده و دوست نداریم که آنها را فراموش کنیم.استفاده از پیامک برای ارسال پیامک خودکار این چنینی می‌تواند ایده خوبی باشد تا هم خودمان به این گذشته نگاه انداخته و جانی دوباره بگیریم و هم کارکنان و عزیزان ما که با گذشت یک سال خاطرات شیرینی که با هم پشت سر گذاشته‌ایم از یادآوری چنین رویدادهایی خرسند باشند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان با استفاده از پیامک خودکار از بازاریابی با پیام کوتاه استفاده کرد.

ارسال پیامک خودکار (تبریک تولد و یادآوری) چگونه است؟

تا به حال به این فکر کرده اید که تبریک مناسبت‌های مختلف به مشتریانتان، مانند تبریک تولدشان چه تصویری از شما در ذهنشان ایجاد میکند؟ یا اگر خدماتی ارائه میدهید که در زمانی مشخص منقضی میشود و کاربر باید برای استفاده، آن را تمدید کند و اگر شما این موضوع را به کاربرتان یادآوری نکنید و او هم بین مشغله های خود فراموش کند چه ضربه بزرگی اولا به مشتری و ثانیا به کسب و کار خود میزنید؟

در حال حاضر در بسیاری از مجموعه‌ها و سایت‌ها، بعد از ثبت نام اطلاعات کاربر ذخیره و بسته به سیاست کاری آن مجموعه در مناسبت‌های مختلف تبریک‌ها و تسلیت‌های متفاوت ارسال می‌گردد. این پیام‌ها باعث ایجاد حس صمیمیت بین کاربر و کسب و کار شده و نشان خواهید داد که به مشتری وفادار هستید.

شاید اگر بخواهید از روش نتی، یعنی یادداشت برداری کردن و بررسی روزانه تقویم سال استفاده کنید؛ باید فرد یا افراد را صرفا برای این کار در نظر بگیرید تا پیگیر این رویدادها باشند. از انجایی که احتمال خطای انسانی هم بسیار بالاست، ممکن است که حتی چندین رویداد را فراموش کرده یا اینکه اشتباها آن را ارسال کنید. اینجاست که استفاده از یک سیستم می‌تواند راهگشای مشکل شما باشد.

ایمن پیام برای این موضوع راهکار بهتری دارد. این راهکار به کاربران این اجازه را میدهد که برای اعضای دفترچه تلفن مناسبت‌های مختلف همراه با یک متن از پیش تعریف شده را تعیین کنند تا در زمان مورد نظر ارسال شود. همینطور میتوانید پیامک‌ها را زمانبندی کنید و طی چند مرتبه یادآوری کنید. به عنوان نمونه می‌توانید پیامکی را در بازه زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالیانه برای کاربر و به صورت مرتب ارسال کنید.

ارسال پیامک خودکار (تبریک تولد و یادآوری) چگونه است؟

تبریک تولد، تیری برای جذب مشتریان

اینکه تولد کاربرتان را تبریک بگویید شاید درنگاه اول، کار هزینه بردار و بیهوده‌ای باشد ولی در این مقاله قرار است با مزایای اینگونه پیامک‌ها آشنا شویم:

  • ایجاد حس صمیمیت بین شما و مخاطبینتان: همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم همیشه تبریک تولد و مناسبت‌های مختلف، برای همه ما خوشایند بوده است. حال اگر این تبریک تولد در اولین فرصت حتی در ساعات اولیه صبح(مانند تبریک تولد بانک ها که همیشه قبل از بیدار شدن ارسال می‌گردد) صورت گیرد میتواند باعث ایجاد رابطه‌ای دوستانه و حذف روابط خشک فروشنده و مشتری شود.
  • افزایش اعتماد کاربر: مهم ترین علتی که باعث افزایش فروش و یا استفاده کاربر از خدمات شما میگردد اعتماد و نگاه مشتری نسبت به شماست. حال اگر به مشتری این حس را القا کنید که حتی در روز تولدشان هم به یادشان هستید و صرفا پیامک های تخفیف‌دار و تبلیغاتی ارسال نمیکنید که جیبش را خالی کنید.، میتواند کمی هم که شده شما را در دل کاربر جا کرده و این حس را دوطرفه کنید.

از تبریک تولد به نحو احسن استفاده کنید

زرنگ باشید. در کنار تبریکی که میگویید میتوانید پیشنهادات ویژه خودتان را به کاربر معرفی کنید. زیرا تجربه نشان داده است همه کاربران پیامک تبریک تولد خود را باز میکنند و تا انتها میخوانند. ممکن است دیگر همچین فرصتی برایتان اتفاق نیوفتد پس بهترین استفاده را از آن داشته باشید. بسیاری از صاحبان کسب و کار، از این شیوه برای افزایش فروش خود استفاده میکنند میپرسید چطور؟ پس لطفا ادامه مطالب را با دقت بالاتری مطالعه کنید.

متن جذابی برای این روز مهم در نظر بگیرید؛ بیایید با یک مثال شروع کنیم.

سرکار خانم …… عزیز، زمینی شدنتان را تبریک عرض کرده و برای این روز مهم می‌خواهیم اولین هدیه را به شما بدهیم. امروز را با صبحانه عالی همراه با 50 درصد تخفیف آغاز کنید. کافی است هنگام سفارش از کد تخفیف birthday استفاده کنید.

مي‌خواهیم متن بالا را کالبد شکافی کنیم تا به نکات ریز این متن پی ببریم:

  • اولین نکته مختصر و مفید بودن متن است. هر پیامک فارسی 70 کاراکتر میباشد که با اتمام این تعداد، متن پیام شما دو بخشی میگردد و به ازای هر پیامک، دو پیامک از موجودی شما کاسته میشود. در بسیاری موارد کاربران فکر میکنند با اضافه کردن شعری به تبریک تولد خود تاثیرگذاری را افزایش میدهند. این تفکر نه تنها اشتباه است و باعث عبور سرسری کاربر از پیامک شما میگردد، برای شما هم هزینه ها را افزایش میدهد.
  • صدا کردن نام کاربر با احترام: سرکار خانم، جناب آقای، … عزیز، همراه با نام شخص باعث جلب توجه کاربر نسبت به متن پیام شما میگردد و باعث میشود پیام شخصی سازی شده و در ابتدا پیامک را باز کنند.
  • پیشنهاد ویژه: تجربه ثابت کرده است کلماتی مانند تخفیف، همیشه معجزه میکند. حال اگر این تخفیف در روز تولد کاربر پیشنهاد گردد احتمال استفاده از تخفیف و ثبت سفارش را افزایش میدهد.
  • حس ضروریت ایجاد کنید و مهلت زمانی در در نظر بگیرید: در نظر گرفتن زمان این حس را در کاربر ایجاد میکند که این پیشنهاد همیشگی نیست و باید در استفاده از آن تعجیل کند. سعی کنید مهلت زمانی خود را معقول در نظر بگیرید.
  • فراخوان عمل: همیشه این نکته را در ذهن خود بسپارید تا از کاربر عملی را درخواست نکنید کاربر هم به فکر انجام دادنش نمیافتد. اینکه به سایت شما سر بزنند، با شما تماس بگیرند را شما باید در تمام متن‌های خود پیشنهاد دهید.

پیامک های یادآوری

در پیامک یادآوری همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر به آن بی توجهی شود میتواند هم برای شما و هم برای مخاطبانتان ضربه بزرگی وارد کند. اینکه تاریخ انقضای خدمات خود را به کاربر یادآوری کنید علاوه بر اینکه کاربر را عصبی نمیکند بلکه باعث حس اطمینان به شما و مجموعه شما میگردد. در پیامک یادآوری فقط کافیست متن پیام شما با احترام و همراه با نام کابر و با جزئیات کامل ارسال گردد که مخاطب با آگاهی کامل در جریان تمام این جزئیات قرار گیرد. این نوع پیامک‌‌ها همیشه باعث افزایش درآمدهایتان هم میگردد.