پیامک سفید چیست؟

برای بازاریابان و صاحبان کسب و کار ها استفاده از بازاریابی پیامک و یا به اصطلاح عامیانه تر پیامک تبلیغاتی از ابزار های مهم و تاثیر گذار به شمار می رود که می تواند به نوبه خود برای آنها کارامد باشد. از طرفی دیگر بسیاری هستند که از حجم انبوهی از این دست از پیامک ها خسته شدند و جلوی ورود پیامک تبلیغاتی را برای خود گرفته اند. اینکه این دست از مخاطبان بتوانند پیامک هایی را دریافت کنند همواره مسئله مهمی بوده اما آیا سرویس پیامکی که از طریق پنل اس ام اس ارسال می شود فقط محدود به پیامک های تبلیغاتی و بازاریابی ست؟

پیامک سفید چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است در مورد اصطلاحی به نام پیامک سفید بحث کنیم. پیامک سفید امکانی است که پنل در اختیار کاربری که پنل پیامکی خود را راه اندازی کرده است، قرار می دهد تا با استفاده از آن بتواند به لیست مخاطبان خود که حتی جلوی ورود پیامک را در خط خود گرفته اند و به اصطلاح وارد لیست سیاه کرده اند، پیامک مورد نظر را ارسال کند. از طرفی هم ممکن است فردی که پیامک تبلیغاتی را برای خود بسته است می خواهد به یک سری از پیامک ها که احتمالا اطلاع رسانی باشد و یا از طریق سایت هایی که نیاز دارد ارسال شود، دسترسی داشته باشد و این دست از پیامک ها را دریافت کند. این امکان نیز با استفاده از پیامک سفید قابل انجام است.

پیامک سفید به واقع نقش یک نرم افزار تحت وب را بازی می کند و سرویسی است تا با استفاده از آن کاربر ورودی پیامک مورد نظر خود را باز می کند. این امکان برای شرکت ها و یا کسب و کار های کوچک و متوسطی که می خواهند فعالیت پیامکی داشته باشند به شدت موثر خواهد بود تا بتوانند به جامعه هدف بیشتری پیامک ارسال کنند.

انواع پیامک ارسالی از پنل اس ام اس:

برای بسیاری این اتفاق رخ داده است که سعی کرده اند از دریافت پیامک های تبلیغاتی جلوگیری کنند و از راه های مربوطه جلوی ورود این دست از پیام ها را گرفته اند. اما همین طیف برای دریافت پیامک هایی که به آن ها نیاز دارند دچار مشکل می شدند. اینجا باید این نکته را ذکر کنیم که پیامک ها انواع دیگری هم دارند که ممکن است در زندگی روزمره ما کارایی خاصی داشته باشند.

پیامک اطلاع رسانی

یکی از پر کاربرد ترین پیامک هایی که برای ما ارسال می شود پیامک های اطلاع رسانی ست. این نوع از پیامک ها معمولا از طرف موسسات، نهاد ها و دیگر اماکنی ارسال می شود که فقط قصد شان اطلاع رسانی از کارگاه ها، رویداد ها،  فعالیت ها و خبر رسانی به مخاطبان بخصوص خود است بنابراین یکی از مهمترین ویژگی های پیامک سفید می تواند همین موضوع باشد که کسانی که پیامک های تبلیغاتی خود را وارد لیست سیاه کرده اند بتوانند این نوع از پیامک ها را که به انها نیاز دارند، دریافت کنند.

پیامک کد فعالسازی

در دنیای دیجیتال امروزی کد ها نقش مهمی را بازی می کنند. یکی از مهمترین آنها وقتی ست که می خواهید وارد یک برنامه یا اپلیکیشن شوید و از شما کد فعالسازی می خواهد. بنابراین احتمالا یک نیاز مبرم برای شما باشد و این کد ها از سامانه پیامکی ارسال می شوند و طبیعتا با پیامک های تبلیغاتی بسیار متفاوت هستند. حتی برخی از سایت ها نیاز به تاییدیه تلفن همراه دارند که با استفاده از ارسال کد فعالسازی به گوشی شما این کار را انجام می دهند که طبعا برای هر کاربری مهم و ضروری می باشد.

پیامک تبلیغاتی

یکی از موثرترین روش ها برای بازاریابی مجازی است که در حال حاضر بسیاری از صاحبان مشاغل از آن در جهت تبلیغ یا فروش محصولات خود و یا معرفی آنها استفاده می کنند

سرویس ارسال پیامک سفید

برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید شماره های مورد نظر در دفترچه تلفن که در پنل پیامکی به وجود آورده شده وارد شود و گزینه پیامک سفید را از میان گزینه های موجود در پنل انتخاب کرد. این امکان اجازه می دهد تا پیامک به مخاطبینی که شماره خود را در لیست سیاه مخابرات ثبت کردند هم ارسال شود. این نرم افزار این دست از مخاطبان را گروه بندی می کند و بعد از وارد  کردن، یک پیامک اطلاع رسانی برای اعلام رضایت دریافت کننده ارسال می شود. به واقع این یک سامانه قدرتمند اطلاع رسانی ست تا با تمامی افرادی که شماره تماس آنها را دریافت کرده ایم در ارتباط باشیم.

مزایای استفاده از پیامک سفید:

 

مدیریت ارتباط با مشتریان و مخاطبان: به راحتی توسط پنل پیامکی می توان مخاطبان خود را دسته بندی کرد و ارتباط دو طرفه و موثری با انها گرفت

میزان بهره وری و عملکرد: برای صاحبان کسب و کار بالطبع در فروش و نیز جذب مخاطب بسیار کارآمد خواهد بود و برای نهاد ها و شرکت های دیگر نیز در بهره وری و راندمان کار تاثیر مثبتی خواهد  داشت.

ارسال به مخاطب هدف بیشتر: همانطور که اشاره شد توسط پیامک سفید ما به مخاطبان بیشتر حتی مخاطبان لیست سیاه با کسب رضایتمندی از آنها می توانیم ارسال پیامک داشته باشیم.

اطلاع رسانی: شرکت های کوچک و متوسطی هم هستند که قصد آنها صرفا اطلاع رسانی است یا مکان های تفریحی و فرهنگی که می خواهند به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنند با استفاده از ماژول پیامک سفید می توانند به جامعه هدف بیشتری دسترسی داشته باشند.

درصد بالای رسیدن پیام: با استفاده از این امکان مطمئن خواهید بود که پیامک شما به درصد بالایی از مخاطبین تان ارسال شده است

نتیجه:

در این یادداشت ما به بررسی پیامک سفید پرداختیم و عنوان کردیم پیامک سفید قابلیتی منحصر به فرد است تا به مشاغل و کسب و کار ها و همچنین موسسات فرهنگی، آموزشی و نهاد های مختلف دولتی و مردمی، این امکان را بدهد تا به وسیله آن بتوانند به لیست های مختلفی از مخاطبین پیامک ارسال کنند حتی مخاطبینی که در لیست سیاه (بلک لیست) هستند. این امکان تا حد زیادی برای آنها موثر و تاثیرگذار خواهد بود تا ارتباط خود را با مشتریان و مخاطبان خود حفظ کنند.