روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای مشاوران املاک

 در این مقاله می‌خواهم دلایل این ادعا را بگویم و برنامه‌ای 5 مرحله‌ای را در اختیارتان قرار بدهم که کسب‌وکار شما را دگرگون می‌کند.

چرا هر بنگاه مشاور املاکی باید یک سایت داشته باشد؟

قبول دارید که الان دیگر همه‌چیز اینترنتی شده و خیلی از مردم حتی خرید میوه‌هایشان را هم با اینترنت انجام می‌دهند؟ خب پس می‌شود نتیجه گرفت الان دیگر مردم حوصلۀ چرخیدن در خیابان‌های مختلف و سر زدن به بنگاه‌ها را ندارند (البته مگر اینکه مثل من مجبور باشند!)؛ از طرف دیگر سرعت پیشرفت تکنولوژی آن‌قدر زیاد است که اگر دیر بجنبیم ممکن است اصلاً تا چند سال دیگر اثری از کسب وکار ما وجود نداشته باشد! بیل گیتس بزرگ می‌گوید: اگر کسب و کار شما در اینترنت نیست، پس به زودی از صحنۀ کسب و کار محو خواهید شد!

فایدۀ داشتن وب‌سایت برای بنگاه‌های مشاور املاک چیست؟

ایجاد یک وبسایت برای بنگاه‌های مشاور املاک مزایای زیادی دارد که در این‌جا به چند مورد مهم اشاره می‌کنم.

جستجوی راحت‌تر هم برای خودتان و هم برای مشتری

جستجوی-مسکناین برگه‌های کوچکی که بنگاه‌ها روی شیشه می‌چسبانند و اطلاعاتی مثل متراژ خانه، رهن، اجازه، محدوده آدرس، طبقه و واحد را روی آن می‌نویسند دیده‌اید؟ خب همین اطلاعات را به‌علاوه عکس‌های نمای داخلی و بیرونی ساختمان را می‌شود وارد سایت کرد و به جای اینکه در معرض دید چند نفری که از جلوی مغازه رد می‌شوند قرار دهیم، در معرض دید صدها هزار یا حتی چند میلیون مخاطبِ به‌دنبالِ خانه بگذاریم! دیگر لازم نیست که یک دفتر قطور بردارید و اطلاعات املاک را داخل آن بنویسید، به‌راحتی و با چند لیک همه‌چیز را وارد سایتتان کنید!

این کار علاوه‌بر اینکه کار شما را راحت‌تر می‌کند و مخاطبان زیادی را هم جذب می‌کند، به کاربران هم کمک می‌کند که بدون مراجعۀ پی در پی به بنگاه، در خانۀ خودشان زیرِ کولر لم بدهند، سایت شما را باز کنند و هرچه را که به دنبال آن هستند جستجو و پیدا کنند.

قرار دادن امکان ثبت مورد اجاره یا فروش برای صاحبان املاک

شما می‌توانید بخشی را در سایتتان به فروشندگان یا اجاره‌دهندگان املاک اختصاص دهید تا بتوانند مشخصات و قیمت ملکشان را در سایت شما ثبت کنند و با نظارت شما آن را اجاره داده یا بفروشند؛ در آخر هم شما حق کمیسیون خودتان را دریافت می‌کنید.

جلب اعتماد مخاطبان

اعتماد-مشتریبعضی‌ها می‌گویند که تا نرم‌افزارهایی مثل دیوار و شیپور هستند چه نیازی به سایت داریم؟ خب در جواب این عزیزان باید بگویم که اعتماد به یک سایت معتبر که توسط یک بنگاه مشاور املاک با سند و مدرک مدیریت می‌شود کجا و اعتماد به اپلیکیشینی که مشخص نیست طرفی که آگهی را در آن منتشر کرده، کلاه‌بردار است یا آدم حسابی کجا؟ قطعاً اعتماد مردم به مورد اول بیشتر است و خب نتیجۀ اعتماد هم که مشخص است!

استفاده از تبلیغات گوگل (Google Adwords)

در تصویر بالا نمونه‌ای از تبلیغات گوگل را مشاهده می‌کنید و احتمالاً خودتان بارها در اینترنت با چنین تبلیغاتی روبرو شده‌اید. روش کار این تبلیغات که به آن‌ها گوگل ادز هم می‌گویند، به این صورت است که شما مقداری پول به گوگل می‌دهید تا ترتیبی دهد تا مخاطبانی که یک سری کلمات کلیدی نزدیک به کسب و کار شما را جستجو می‌کنند، در همان نتایج اولیه وبسایت شما را ببینند و وارد آن شوند.

معرفی راحت‌ترین روش ساخت سایت

یک سری از دوستان املاکی هم هستند که معتقند راه‌اندازی سایت و مدیریت آن کار سخت و پیچیده‌ای است، با پرتال می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه و در زمانی کمتر از یک ساعت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودتان راه‌اندازی کنید. کارکردن با پرتال نیازی به دانش برنامه‌نویسی و مهارت‌های تخصصی ندارد و پشتیبانی آن به‌صورت شبانه‌روزی آماده راهنمایی و پاسخگویی است.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه خیری به مشاورین املاک می‌رساند؟

خود شما چقدر در شبکه‌های اجتماعی -به‌خصوص اینستاگرام- فعالیت می‌کنید؟ به جز صفحات دوستان و آشنایان، چندتا از صفحات برندها و کسب‌وکارهای مختلف را دنبال می‌کنید؟ بد نیست بدانید که اینستاگزام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است و حدود 40 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو هستند؛ پس شما هم می‌توانید از این ظرفیت فوق‌العاده استفاده کنید و بیشتر دیده شوید. برای شروع فعالیت در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک صفحه اینستاگرام برای بنگاه مشاور املاک بسازید
  • صفحه خودتان را به حالت بیزینس پروفایل (برای مقاصد تجاری، نه شخصی) تبدیل کنید 
  • برای خودتان موضوعاتی مشخص کنید و درباره آن‌ها پست‌هایی با عکس‌های باکیفیت و متن‌های جذاب بنویسید. به‌ عنوان مثال می‌توانید در پست‌ها اطلاعاتی را راجع به خرید خانه در مناطق مختلف، موارد فروشی، اجاره‌ای و … با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید.
  •  از افزایش فالوور اینستاگرام  برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان استفاده کنید

بازاریابی پیامکی برای بنگاه مشاور املاک

حالا برگردیم سراغ بحث شیرین بازاریابی پیامکی برای بنگاه‌های مشاور املاک. در اینجا می‌خواهم یک برنامۀ 5 مرحله‌ای را به شما پیشنهاد کنم که هم کارایی سایتتان را افزایش می‌دهد و هم در جذب مشتری و تعامل با او کمک زیادی به شما می‌کند.

مرحلۀ اول: وب‌سرویس سامانه پیامکی را به سایتتان متصل کنید

وب-سرویس-سامانه-پیامکوب‌سرویس سامانه پیامکی یکی از قابلیت‌های سامانه ملی‌پیامک است. با اتصال وب‌سرویس به سایتتان دیگر نیازی به ورود به سامانه ندارید و با یک برنامه‌ریزی ساده می‌توانید کارهایی مانند تایید حساب کاربران، برگزاری نظرسنجی، مسابقه، قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی و … را انجام دهید.

فایده وب‌سرویس چیست؟ مهم‌ترین فایدۀ وب‌سرویس این است که با استفاده از آن می‌توانید مشتریان ویژۀ خود را پیدا کنید. می‌پرسید چطور؟ برای مثال کاربری که وارد سایت شما و به دنبال اجارۀ یک خانه ویلایی است با ثبت‌نام در سایت یا عضویت در خبرنامه، شماره تلفن خودش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با جمع‌آوری این شماره‌تلفن‌ها شما لیست ویژه‌ای دارید که عضو خبرنامۀ پیامکی شده‌اند و می‌توانند مشتریان آینده شما باشند.

 

مرحلۀ دوم: استفاده از پیامپ برای اطلاع‌رسانی

پیامپپیامپ از دیگر امکانات سامانۀ ملی‌پیامک است که با استفاده از آن می‌توانید از روی نقشه به ساکنین یک منطقۀ خاص پیامک ارسال کنید و از این طریق مشتری‌های جدیدی را جذب کنید. برای شروع بهتر است که لینک وبسایت‌تان را در پیامک قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که برای مشاهدۀ موارد اوکازیون یا خاص وارد وب‌سایت‌تان شوند. البته درصد ورود افراد به سایتتان تا حد زیادی به نحوۀ نگارش متن پیامک هم بستگی دارد.

مرحلۀ سوم: دسته‌بندی مخاطبان در دفترچه تلفن سامانه پیامکی

دفترچه-تلفندر بحث تبلیغات یکی از نکاتی که خیلی حائز اهمیت است، نمایش‌دادن تبلیغ در جای درست خودش است. یعنی چه؟ یعنی مثلاً فرستادن تبلیغِ یک خانۀ ویلایی برای یک دانشجو هیچ فایده‌ای ندارد. پس شماره تلفن مخاطبان اینترنتی و مشتریان حضوری خود را در دفترچه تلفن سامانه پیامکی دسته‌بندی کنید و برای هر گروه پیام مناسب خودشان را ارسال کنید. این دسته‌بندی می‌تواند به شکل زیر باشد:

  • دانشجویان
  • مستاجرین (زوج‌ها)
  • مستاجرین (خانوده‌های پرجمعیت)
  • بساز و بفروش‌ها
  • اجاره‌دهندگان آپارتمان
  • اجاره‌دهندگان منزل مسکونی
  • و هر دسته‌بندی که خودتان به‌عنوان یک مشاور املاک فکر می‌کنید بهتر است

مرحلۀ چهارم: ارسال اطلاعات مورد نیاز برای هر دسته

بخش-بندی-مخاطبانبا دسته‌بندی که در مرحلۀ قبل انجام دادید، الان می‌توانید اطلاعات مناسب هر گروه را با پیام کوتاه برایشان ارسال کنید. این کار خصوصاً در اوایل تابستان یا پاییز که فصل اجارۀ خانه است خیلی جواب می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند اخبار فروش ویژه، یک مورد خاص و یا دعوت به وب‌سایت برای مشاهده تمام کیس‌های جدید باشد.

مرحلۀ پنجم: یادآوری برخی موارد به مشتری

پیامک-یادآوریاز طریق سامانه پیامکی می‌توانید قرار ملاقات‌ها و یک سری رویدادها را به مشتری یادآوری کنید؛ مثلاً به مشتریانی که پایان قراردادشان نزدیک است، پیام کوتاهی ارسال کنید و ضمن یادآوری این موضوع پیشنهادات ویژه‌ای (مثل یک خانۀ جدید با شرایط مناسب) را هم ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *