اهمیت زمان‌ ارسال در بازاریابی پیامکی

 با رعایت نکاتی ساده می‌توان پیامک را به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی تبدیل کرد. یکی از این نکات که معمولا توجه چندانی به آن نمی‌شود. زمان ارسال پیامک است. بگذارید راحت به شما بگوئیم… زمان‌بندی خیلی خیلی خیلی اهمیت دارد! زمان‌بندی یکی از آن جزئیاتی است که می‌تواند تاثیر بازاریابی پیامکی را چند برابر می‌کند. تحقیقات مشخص کرده است که افراد معمولا ظرف 3 دقیقه پیامک دریافت شده را باز می‌کنند. بنابراین، با یک زمان‌بندی درست می‌توانید تاثیر پیامک خود بروی مشتریان را افزایش داده و بازگشت سرمایۀ خود را بسیار بیشتر کنید.

بهترین زمان برای ارسال پیامکی در اوایل روز

شروع روز یک زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. در این زمان مردم کنجکاوند که روزشان را با دریافت اخبار جدید از اینترنت و خواندن پیام‌های دریافتی آغاز کنند. پس در حالت کلی می‌توانید روی این ساعات از روز حساب دیگری باز کنید.

8:00 تا 12:00 ظهر

یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای ارسال پیام تبلیغاتی بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است. در این مدت بسیاری از کارمندان در راه رسیدن به محل کارشان با موبایل سرگرمند، ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند، پیام‌های مختلف را می‌خوانند و احتمال اینکه پیام شما را ببینند بسیار بیشتر است.

بهترین زمان برای ارسال پیامکی در پایان روز

17:00 تا 21 شب

اگر کسب و کار شما جوری است که شب‌ها ارسال پیامک بیشتر جواب می‌دهد، توصیه میکنیم اس ام اس تبلیغاتی‌تان را بین ساعات 5 عصر تا 9 شب ارسال کنید. چرا؟ چون در این زمان اغلب مردم در حال استراحت کردن هستند و احتمال اینکه گوشی به دست باشند و پیام شما را ببینند، بیشتر است.

ارسال پیامک تبلیغاتی از ساعت 9 شب به بعد بازده خوبی ندارد. چرا؟ چون در این ساعات معمولاً مردم در حال آماده شدن برای رفتن به رختخواب هستند و خرید از شما را به فردا صبح موکول می‌کنند. اکثر این عزیزان فردا صبح که از خواب بیدار می‌شوند چیزی یادشان نیست و این یعنی شما عملاً از ارسال پیامک تبلیغاتی سودی نبردید.

بهترین زمان برای ارسال پیامکی در تعطیلات آخر هفته

مردم جمعه‌ها به دلیل تعطیلی ادارات و شرکت‌ها، اوقات فراغت بیشتری دارند و خیلی از آن‌ها بیشتر وقتشان را با گوشی موبایلشان سروکار دارند. در این‌جا سه پیشنهاد برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی در روزهای جمعه داریم.

9:00 صبح تا 12:00 ظهر

خود من جمعه‌ها تا 12 ظهر از تختم جدا نمی‌شوم و اغلب مواقع با گوشی موبایلم سرگرم هستم. فکر می‌کنم تعداد افراد مثل من زیاد باشد. پس هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی این نکته را در نظر بگیرید. از این ساعت به یعد تا تقریباً وسط روز، مردم معمولاً سرگرم خانواده و دوستانشان هستند و خیلی به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود روی خوشی نشان نمی‌دهند.

16:00 بعد از ظهر تا 19:00 عصر

این زمان متعلق به افرادی است که کارهای روزانه‌شان را انجام داده‌اند و الان وقت استراحت کردنشان است. خب مردم در این ساعات بیشتر به کارهای شخصی می‌پردازند و باز هم احتمال دست گرفتن گوشی توسط آن‌ها و دیدن پیامک شما بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *