ارسال پیامک از طریق اینترنت

در این مقاله نحوه ارسال پیامک با اینترنت را به طور کامل توضیح خواهیم داد؛ اما قبل از آن اجازه دهید شما را با پنل پیامکی کمی آشنا کنم.

پنل پیامکی چیست؟

معرفی پنل پیامکیبه احتمال زیاد شما یک ایمیل شخصی دارید و با ورود به آن می‌توانید نامه‌های دریافت و ارسال شده را مشاهده کنید، ایمیل جدید بنویسید و کلی امکانات دیگر. پنل SMS هم درست مثل پنل ایمیل است و پیام شما را از طریق اینترنت ارسال می‌کند، فقط با این تفاوت که پیغام شما به صورت پیام کوتاه به موبایل مخاطبانتان ارسال می‌شود.

شما با مبلغی بسیار ناچیز می‌توانید در یک پنل پیامک مشترک شوید، به امکانات پایه دسترسی داشته باشید و حدود 25 خط 1000 یا 5000 هدیه بگیرید.

چگونه با اینترنت پیامک ارسال کنیم؟

خب حالا که با پنل SMS آشنا شدید وقت آن است که دست به کار شوید و دو مرحله زیر را برای فرستادن اس ام اس اینترنتی انجام دهید.

مرحلۀ اول: در یک سامانه پیامک عضو شوید

با عضویت در یک سامانه پیامکی می‌توانید از پنل SMS استفاده کنید و هر پیامکی که خواستید (چه تبلیغاتی و چه شخصی) ارسال کنید.

مرحلۀ دوم: شماره خود را انتخاب کنید

بعد از ورود به پنل اس‌ام‌اس قسمتی را با عنوان “ارسال پیامک” مشاهده می‌کنید.

وارد این قسمت شوید، یک شماره انتخاب کنید، متن پیامک را بنویسید و پیامکتان را ارسال کنید.

خب، همانطور که ملاحظه کردید، ارسال پیامک از طریق اینترنت بسیار ساده است. اگر کنجکاو شده‌اید و دوست دارید که بدانید از پنل پیامکی چه استفاده‌های دیگری می‌توان کرد، در ادامه این مقاله همراهمان باشید.

با کاربردهای پنل پیامکی بیشتر آشنا شوید

کاربرد پل پیامکیبا توجه به امکانات متعددی که پنل پیامک دارد، استفاده از آن در هر کسب‌و‌کاری ضروری به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند که یک بیزینس کوچک با مشتریان محدود داشته باشید یا یک بیزینس بزرگ با تعداد زیادی مخاطب؛ در هر صورت استفاده از پنل پیامکی – یا اگر بخواهیم جدی‌تر به آن نگاه کنیم، بازاریابی پیامکی – در جذب و حفظ مشتری کمک زیادی به شما خواهد کرد.

برای مثال شما می‌توانید کارهای زیر را با استفاده از یک سامانه پیامکی انجام دهید.

  • یک خبرنامۀ پیامکی بسازید و مخاطبانتان را به عضویت در آن دعوت کنید؛ با این کار شما لیستی از شماره‌های طلایی و مشتریان بالقوه خواهید داشت
  • شما می‌توانید با اعلام خبر جشنواره ویژه فروش یا کدهای تخفیف مخاطبان خود را به خرید دعوت کنید
  • ارسال پیامک انبوه از دیگر امکانات سامانه پیامک است؛ با ارسال انبوه SMS می‌توانید کسب و کار خود را در یک منطقه معرفی کنید (برای مثال اگر در خیابان 15 خرداد کافه‌ای راه‌اندازی کرده باشید، می‌توانید با یک پیام کوتاه مردم آن منطقه را به شرکت در افتتاحیه کافه دعوت کنید. این یک راه عالی برای تبلیغ کافه آن هم در شروع کار است)
  • شما می‌توانید مخاطبانتان را بر اساس تاریخ تولد دسته‌بندی کنید و برایشان به صورت خودکار SMS تبریک تولد بفرستید
  • در سامانه پیامکی یک دفترچه تلفن برای شما قرار داده شده است. در این دفترچه تلفن می‌توانید مخاطبانتان را بر اساس ویژگی‌های مختلف (مثلاً مشتری‌های نزدیک، همکاران، پرسنل، مشتری‌های قدیمی و … ) دسته‌بندی کنید و برای هر دسته پیام مخصوص به خودشان را بفرستید. برای مثال شما می‌توانید با مراجعه به دستۀ همکاران، یک قرار ملاقات را با پیامک به اطلاعشان برسانید یا اینکه با مراجعه به دستۀ مشتری‌های قدیمی پاداش وفاداری‌شان را با یک تخفیف 50 هزار تومانی بدهید.